Au Pair in Nieuw-Zeeland

Au Pair in New Zealand!

Hoi allemaal!

Zoals sommigen van jullie al wel weten ga ik in Augustus voor 11 maanden naar Nieuw-Zeeland als Au Pair.Hoewel ik een beetje twijfelde aan het bijhouden van een reis blog leek dit me uiteindelijk toch wel heel leuk!Op deze manier zal ik jullie op de hoogte houden van alle avonturen die ik daar beleef.

Au Pair worden is iets wat ik al een aantal jaar heel graag wil. Toch was het nooit echt het juiste moment. Na heel wat jaartjes studeren leek het mij wel eens tijd voor iets anders.Nu ik bijna klaar ben met mijn bachelor Psychologieis daneindelijk het moment aangebroken dat ik mijn droomwaar ga maken!

Voor degenen die niet precies weten wat een Au Pair is: als Au Pair woon jebij een familie in het buitenland enben jeeen soort grote zus voor de kinderen.Je wordt als een volwaardig gezinslid beschouwd en ondersteunt het gastgezin bij het zorgen voor de kinderen en het verrichten van licht huishoudelijk werk. Je krijgt hiervoor kost & inwoning en zakgeld.

Natuurlijk is hier heel wat aan vooraf gegaan, dat betekent dus ook dat dit een (hele) lange blog gaat worden, haha! Dus bereidje maar vast voor.

November
Begin November ben ik naar de informatiedag geweest van Travel Active over het Au Pair programma in Australië & Nieuw-Zeeland. Eigenlijk had ik niet gedacht dat ik zo ver weg zou gaan (lees: naar de andere kant van de wereld), maar het is natuurlijk wel de perfecte mogelijkheid om reizen te combineren met werken! Ik hou erg van kinderen, en daarnaast is het ook nog eens een manier om mijnEngels te verbeteren en een nieuwe cultuur te leren kennen.Na deze dag was ik nog enthousiaster dan ik al was en wist ik zeker dat ik dit wilde gaan doen.

December
In de kerstvakantie heb ik het Au Pair programma geboekt! Ik kreeg gelijk een heleboel formulieren opgestuurd die ik moest invullen. Een Au Pair Application formulier, een medische verklaring van de dokter, een Verklaring Omtrent Gedrag bij de gemeente, childcare references, een Dear Host Family letter, een fotoalbum... en nog heel wat andere formulieren. Dit was nog best veel werk, maar ik vond het ook heel leuk om er zo mee bezig te zijn :)

Februari
Gelukkig maar dat ik zo vroegbegonnen was, want het kostte nog best veel tijd om het hele pakket compleet te hebben naast de drukte van mijn studie. Eind Februari heb ik het hele pakket opgestuurd naar de organisatie.

Maart
In Maart had ik een Skype interviewmet de organisatie, zodat ze konden kijken of mijn Engels een beetje in orde was. Ik was hartstikke zenuwachtig, maar gelukkig viel het erg mee! Drie dagen later kreeg ik al het bericht dat ik was geaccepteerd, joehoe!! Eindelijk was het zeker dat mijn avontuur door kon gaan. En toen begon het aller spannendste:het zoeken naar een leuke hostfamily, waar ik mijn hele jaar zou doorbrengen. Mijn profiel werd doorgestuurd naar Dream Au Pair, de Nieuw-Zeelandse partnerorganisatie, die mij zou laten weten wanneer er eenfamiliegeïnteresseerd in mij was. Ik kon dan zelf bepalen of ik contact met het gezin wilde opnemen of niet.

April
Natuurlijk was ik in die dagen daarna tienduizend keer mijn mail aan het checken (inclusief de spam) om te kijken of ik al een mail had van Dream Au Pair. Ik had al op andere blogs gelezen dat het best een paar maanden kon duren voordat er een mogelijke familie gevonden was. Omdat de seizoenen in Nieuw-Zeeland omgekeerd zijn, hebben ze daar zomervakantie in december/januari. Er zijn dan dus veel meer gezinnenop zoek naar een nieuwe Au Pair dan in augustus/september.Ondanks dat er nog niet zoveel tijd was verstreken begon ik tochwel een beetje aan mezelf te twijfelen.. misschien waren er wel helemaal geen families geïnteresseerd in mij? Na 3 weken was daar dan toch opeens een mailtje in mijn inbox. Er was een familie die graag met mij wilde Skypen! Ik heb gelijk contact met ze opgenomen en een Skype gesprek geplandmet de moeder, waarbij we natuurlijk ook nog rekening moesten houden met het tijdsverschil van 10 uur. Voor dit gesprek was ik weerheel nerveus, want wat ging ze mij allemaal vragen? Wat moest ik haar allemaal vragen? En kan ik een Nieuw-Zeelands accent wel verstaan??

Gelukkig was het gesprek erg gezellig en viel het allemaal weer reuze mee. Het accent was wel even wennen maar ik verstond bijna alles. Mijn antwoorden waren volgens mij een beetje een chaos, maar ze leek het wel te begrijpen ;) Aan het eind hebben we een tweede gesprek geplandzodat ik de man & kinderen ook kon zien. Dit gesprek was ongeveer een week later. Ik dacht dat in het begin alleen de ouders er zouden zijn, maaropeens verscheen de hele familie op mijn beeldscherm. Zo leuk om te zien! Ze begonnen allemaal gelijk te lachen en te zwaaien. Ze zatengezellig samen op de bank en ook hun huidige Au Pair was erbij. De kinderen mochten om de beurt voor de laptop gaan zitten om zich voor te stellen en mij een vraag te stellen als ze die hadden.

Na deze cuteness overload heb ik nog verder gepraat met de ouders.Omdat het nog maar het tweede gesprek was viel ik bijna van mijn stoel toen ze zeiden dat ze erg enthousiast waren en mij graag wilden als hun volgendeAu Pair. Ik mocht er natuurlijk over nadenken en ik heb hierna nog drie kwartier geskypetmet hunhuidige Au Pair uit Duitsland.Dit was heel fijn! Van haar kon ik precies horen hoe het is om daar te leven en te werken als Au Pair. Hierna was ik nog enthousiaster en heb ik de familie gelijk een bericht gestuurd dat ik graag hun volgende Au Pair wil zijn.

In de tussentijd heb ik ookmijn visum aangevraagd. Die is inmiddels goedgekeurd en ik heb ook mijn vlucht geboekt! Ik vertrek op 15 Augustus vanaf Schiphol, en de reis duurt maar liefst35 uur.

Nou dat was een lange update haha,

tot de volgende keer!

xxx


Reacties

Reacties

Mamma Mariette

Lieve Roos,
Wat leuk dat je een blog begonnen bent. Een heel mooi avontuur ga je beleven in Nieuw Zeeland. Top hoe je alle voorbereidingen al zo goed bent doorlopen. We genieten nog drie en een halve maand van je en dan gaan we je een jaar heel erg missen. Veel liefs van je mamma

Papa Egel

Lieve Roos, Wat een grote uitdaging zo ver weg ! Maar met dit blog gelukkig ook weer dicht bij. Tenminste ik denk dat het zo gaat voelen. Ik ben erg benieuwd wat je allemaal gaat beleven en ervaren daar in een ander land, ander gezin en andere cultuur. Liefs, Papa.

Hammy

Lieve Roos,
Heel veel succes als Au Pair in Nieuw Zeeland! Ik weet zeker dat je het heel goed doet daar en dat je het er erg naar je zin hebt. :-) ik ga je missen lieve zus
Xxx zusje Marijke

Monique

Hoi Roos,

Wat een geweldige uitdaging ga je aan zeg, heel erg gaaf.
Ik hoop dat je het daar naar je zin zult hebben en veel leuke nieuwe mensen leert kennen. En vooral GENIETEN Roos.
Liefs Monique

Lidia

Hoi Roos,

Wat een avontuur ga je tegemoet! Leuk en dapper, maar ook spannend. Echt gaaf!
Succes met je verdere voorbereidingen.
Groetjes
Louis, Lidia, Patrick en Inge

Papa

Nou Roos, daar ben je dan na een lange reis.
Dat is wat !! Je zult wel total los zijn en eerst moeten bij komen... We horen van je ! Kus Papa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active