Au Pair in Nieuw-Zeeland

First days in NZ!

Hoi allemaal!

Hier dan eindelijk mijn eerste blogpost vanuit Nieuw-Zeeland!

Woensdag ben ik aangekomen op Auckland airport. De reis is op zich goed verlopen, alleen 10 uur wachten in Dubai was echt wel heeeel lang. Natuurlijk was de batterij van mijn mobiel leeg (ik kon dus geen wekker zetten) en ik moest ook op mijn bagage letten, dus ik kon helaas niet slapen.

Donderdag en vrijdag had ik 2 oriëntatiedagen van Dream Au Pair. In een eerdere mail die ik van de Nederlandse organisatie had gekregen stond dat de eerste dag om 10u begon. Toen ik rustig om 9u naar beneden ging om uit te checken hoorde ik opeens een vrouw naast me aan de receptie zeggen: ‘I’m missing one of my Au Pairs’. Jep, that’s me. Blijkbaar begon het dus om 9u… Dus ik ben maar snel met haar mee naar boven gegaan (zonder ontbijt te hebben gehad) en iedereen zat al helemaal klaar. Lekkere eerste indruk dus haha! Maarja ik kon er ook niks aan doen, als ze mij de verkeerde informatie geven… We waren met 17 Au Pairs, waarvan 16 Duits en 1 Nederlandse (ik dus haha). Ze waren allemaal heel aardig. Helaas hadden ze vaak de neiging om Duits met elkaar te praten dus dat was voor mij niet echt heel fijn. Maar gelukkig dat ik wel een beetje Duits kan en het meeste dus wel verstond.

De eerste dag kregen we informatie over het Au Pair programma, de verwachtingen van de Au Pair en de Hostfamily en we kregen een simkaart en info over hoe je een bankrekening met openen en nog heel veel meer informatie. De tweede dag begon met een First Aid course van 4 uur. Dit was heel nuttig maar soms ook wel een beetje overdreven. We kregen zelfs handschoenen mee om een bloeding te stelpen… Ook moesten we CPR oefenen op baby poppen. Je wordt je in ieder geval wel bewust van de verantwoordelijkheid die je hebt voor de kinderen en de ergste scenario’s die kunnen gebeuren. Hierna hadden we lunch en daarna Driving Theory. Dit werd toevallig gegeven door een Nederlandse man, heel grappig! Het voelde gelijk raar om weer even Nederlands te praten. Hierna kregen we nog wat info over het reizen door Nieuw-Zeeland en daarna gingen we naar beneden om te wachten op onze hostfamily’s!

Goed, ik zal jullie eens even wat meer vertellen over mijn hostfamily!Het gezin waar ik zal gaan werken als Au Pair is deWilliams family. Ze wonen in Waterview, een suburb van Auckland.Het gezin bestaat uit hostmom Hayley &hostdad Cameron (ook wel Cam),
Hayley heeft 2 kinderen: Rocco (9) en Lila Rouge (11). Ook Cam heeft 2 kinderen: Harrison (13) en Gabe (10). Ik zal het meeste gaan passen op de kinderen van Hayley, omdat de zoons van Cam doordeweeks bij hun moeder zijn. Zij zullen er sommige avonden en weekenden wel zijn.Ik zal de meeste tijd dus gaan passen op 2 kinderen, maar soms ook op 4.

Iedereen was heeel erg nerveus, inclusief mezelf. Het wachten leek wel uren te duren. Ik kreeg steeds een hartverzakking als iemand door de schuifdeuren kwam. Het is ook echt spannend omdat je weet dat je je ‘nieuwe familie’ gaat ontmoeten bij wie je 10 maanden in huis zult wonen, en ook deel uit zult maken van het gezin. Na een kwartier wachten gingen de schuifdeuren open en ik hoorde de andere au pairs al zeggen ‘Ahww that looks good’. En ja hoor, daar kwam mijn familie aan! Hayley (hostmom) samen met de kids Rocco en Lila Rouge, die allebei een bosje rozen voor me mee hadden gebracht, super lief!! Ik kreeg ook een knuffel van ze, echt heel schattig. Toen afscheid genomen van de andere Au Pairs en de bagage naar de auto gebracht. Toen we weg gingen wilde ik (natuurlijk) aan de verkeerde kant van de auto instappen, oeps… Onderweg reden we langs allerlei parken, waarbij Rocco zei: ‘This is the collarbone park, because I broke my collarbone here’ en een tijdje later:‘This is the shoulder park, because I broke my shoulder here’. Volgens mij heeft hij zo´n beetje alles wel een keer gebroken, dus ik mag wel voorzichtig zijn en goed opletten haha! Eenmaal bij het huis aangekomen waren de kinderen erg enthousiast om te helpen met mijn bagage. Daarna hebben ze me een rondleiding gegeven. Ik heb mijn eigen huisje in de tuin met een slaapkamer en badkamer, heel fijn! Op mijn bed lag ook nog een cadeautje en de rozen staan nu in een vaasje naast mijn bed. Ik heb wel een warm welkom gehad dus :D De kids gingen daarna hun spullen pakken want ze zijn dit weekend bij hun vader (die een paar straten verderop woont).

De volgende dag (zaterdag) was ik al om 5.30 wakker en kon ik niet meer slapen. Nog een beetje last van een Jet lag dus… Toen heb ik ontbijt gemaakt. Heel raar om te doen alsof je thuis bent! Ik wist helemaal niet waar alles lag en het voelt toch een beetje ongemakkelijk om in iemand anders huis van alles te pakken zonder te vragen. Gelukkig was Cam (hostdad) er om me een beetje weg wijs te maken. ’s Middags ben ik met Hayley en Cam door Auckland gereden. We zijn naar Sint Lukes Mall geweest en hebben daar geluncht en een bankrekening voor mij geopend. Daarna hebben we nog wat boodschappen gedaan. We zijn daarna nog verder gereden naar Auckland city. Helaas werd ik toen heel misselijk (door de jet lag waarschijnlijk). Toen zijn we even uit de auto gegaan om een wandelingetje te maken voor wat frisse lucht. Gelukkig hadden we wel mooi uitzicht op de skytower! En ik ga zeker nog eens terug. Thuis ben ik gelijk mijn bed ingedoken en gaan slapen haha.

Ik werd de volgende dag (zondag) wakker om 4.00 ’s ochtends en toen kon ik niet meer verder slapen… Ik ben nog maar even in mijn bed blijven liggen tot het een normale tijd was om op te staan. Daarna samen met Hayley en Cam ontbeten met bacon and eggs (ook wel even wennen haha). En toen heb ik met Hayley even alle regeltjes en routines doorgenomen die van belang zijn. ’s Middags heb ik van Cam rijles gehad. Hier was ik best wel nerveus voor, omdat ik thuis in Nederland niet zo heel vaak rij. Maar het ging eigenlijk veel beter dan verwacht! Het is een automaat dus dat is echt heel fijn. Ik weet alleen de weg hier nog niet zo goed. De komende week zal ik nog niet de kids brengen en ophalen van school met de auto. Ik kan dus nog even oefenen en hopelijk ken ik de weg dan ook wat beter. Ik heb ook Hayley’s ouders ontmoet (opa en oma van de kids). Echt hele lieve vriendelijke mensen en erg geïnteresseerd in Nederland. Ook hebben ze wat Nederlandse vrienden, dus wie weet zal ik daarmee binnenkort wel even Nederlands kunnen praten :)

Dat waren zo’n beetje mijn eerste dagen hier! Oh trouwens, het is echt freezing hier in de huizen, want ze hebben geen centrale verwarming. Echt super koud! En heel veel mensen lopen gewoon met korte broek. Voel me wel een beetje een aansteller met mijn trui en sjaal haha… Vandaag heb ik mijn eerste werkdag, dus daar zal ik jullie de volgende keer meer over vertellen. Ik heb het tot nu toe in ieder geval erg naar mijn zin hier in Nieuw-Zeeland!

xxx

Reacties

Reacties

Mamma Mariette

Hoi lieve Roos,
Wat een mooi verhaal lees ik op jouw blog. Wat fijn dat je lieve mensen hebt getroffen. En een mooi appartementje in de tuin. Het begin klinkt erg goed. ??????????

Mamma Mariette

????? Dat moeten leuke emoticons zijn

Lidia

Hoi Roos,
Wat is het leuk om over je ervaringen te lezen. Hopelijk ben je gauw van je jetlag verlost.
En wat fijn zo'n warm welkom.
Geniet er van en succes met auto rijden.
Groetjes.

Tante Guda

Wat kan jij goed schrijven Roos, heel leuk om te lezen over je belevenissen! Het zal wel even duren voor je aan het leven met je nieuwe 'familie' en omgeving gewend bent, maar wel een geweldige ervaring.
Lieve groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active