Au Pair in Nieuw-Zeeland

Coldplay, Rotorua & Christmas!

Hoi allemaal!

Het heeft weer even geduurd, maar hier dan eindelijk weer een update :) Het leven hier is inmiddels zo normaal voor mij geworden dat ik er niet zo vaak meer aan denk om een blog te schrijven. Maar de laatste blog is alweer meer dan een maand geleden, en in die tijd is er weer van alles gebeurd!

Het is inmiddels december, en nu het in Nederland steeds kouder en kouder wordt, wordt het weer hier steeds warmer! Dit is echt heel vreemd, zeker nu het over een paar dagen kerst is. Ik moet dan ook zeggen dat ik nog steeds niet echt een kerstgevoel heb haha. In je bikini op het strand liggen en in je korte broek kerstinkopen doen is toch best raar rond deze tijd van het jaar…

Op 5 december was het Sinterklaas, en dat vieren ze hier helaas niet. Gelukkig had ik van mijn lieve familie uit Nederland een pakketje opgestuurd gekregen waarin allerlei Sinterklaas snoepgoed zat. Chocolade letters, kruidnoten, chocolade muntjes… Toen ik een avond moest babysitten op alle 4 de kids heb ik ze van alles laten proeven en dat vonden ze erg leuk! Vooral de chocoladeletters, voor ieder een eigen natuurlijk, vielen erg in de smaak. Het was erg gezellig en zo heb ik toch nog een klein beetje Sinterklaas kunnen vieren!

In Auckland zijn ze vooral erg bezig met kerstmis, en elk jaar is er dan ook een grote kerstparade in de stad: de Santa Parade. Hier ben ik met 2 Nederlandse Au Pairs heen geweest. Het was in Queen Street, oftewel de drukste straat in het midden van Auckland City. Het was erg leuk om een keer mee te maken, maar niet echt heel bijzonder. Het deed me een beetje denken aan carnaval alleen dan in kerst thema, en bij ons zijn de wagens een stuk groter en mooier! Ik had, dankzij mijn aangekomen pakketje, een aantal stroopwafels meegenomen om samen met de andere Nederlandse Au Pairs op te eten. Later kwamen we nog een kraampje tegen waar ze een Nederlands patatje oorlog verkochten! Met al die Nederlandse dingen zou je bijna vergeten dat je aan de andere kant van de wereld zit haha :)

Een ander kerstevenement was ‘Christmas in the Park’, een evenement georganiseerd door Coca Cola. Hier ben ik met een aantal meiden van Dream Au Pair heen geweest. We zouden om 4.45pm afspreken bij het kantoor van Dream Au Pair. Helaas ben ik soms nogal in de war met de tijden, dus stond ik om 14.45 kant en klaar voor het kantoor, maar er was niemand… Toen realiseerde ik me opeens dat het 16.45 was! Een hele blonde actie dus :D toen ben ik maar weer naar huis gereden en terug gegaan rond de goede tijd. Het was een soort concert in het Auckland Domain, maar helaas regende het heel erg. Dus we liepen allemaal met regenjassen en paraplu’s. Gelukkig begon het tegen de tijd dat het begon wel op te klaren. Ook werden we gevraagd of we in de VIP area wilden zitten, dat moest namelijk opgevuld worden ivm de camera’s, en zo kregen we een veel betere plek vlak voor het podium. Dat was erg leuk! Mijn hostkids waren en, omdat hun vader o.a. advertenties maakt voor Coca Cola, mochten ze met hun vader in de VIP tent, lekker droog en ze kregen gratis eten en drinken. Die hadden het wel goed voor elkaar dus! Al met al was het een leuk evenement, en ik heb ook weer wat nieuwe au pairs leren kennen :)

Een aantal weken geleden ben ik weer een weekendje weg geweest, dit keer naar Rotorua! We gingen met z’n vijven, 3 Nederlandse en 2 Duitse Au Pairs. We hadden een auto gehuurd en gingen op tijd weg. Tegen de middag kwamen we aan in Rotorua, waar we eerst naar een Maori village ‘Whakarewarewa’ gingen. Bij de receptie zeiden ze dat we net op tijd waren voor de ‘Cultural Performance’, dus we zijn snel door de village daar naartoe gerend. Hier waren een aantal Maori’s (oorspronkelijke bewoners van Nieuw-Zeeland) aan het zingen en dansen. Het was heel bijzonder om te zien! We moesten zelf ook een beetje mee doen en ze leerden ons een paar woorden in het Maori door middel van een liedje. Aan het einde deden ze de Haka, een soort dans die ze altijd doen voor de rugby wedstrijden van de All Blacks. Heel gaaf! Na deze performance zijn we nog met ze op de foto geweest en kregen we een rondleiding door de Maori village. In deze village was veel geothermische activiteit, ze konden hun eten dus bereiden met behulp van geothermische openingen en hiermee hun eten koken of stomen.

Na het bezoeken van de Maori village zijn we naar the Red Woods gegaan. Dit is een erg populair bos in Rotorua en heel mooi. We hebben hier een hike gedaan van 1,5 uur. Helaas begon het wel een beetje te regenen maar uiteindelijk viel het wel mee! Er was ook ‘magisch water’, dat was super helder en je kon er helemaal door heen kijken. Na deze wandeling waren we allemaal wel aardig moe en besloten we om naar ons hostel te gaan om in te checken. Toen we onze paspoorten moesten laten zien bij de receptie kwamen we erachter dat de jongen achter de receptie gewoon Nederlands was! Dat was heel grappig. We konden helaas niet met z’n allen in één kamer. Het was wel een heel chill hostel, ze hadden zelfs een jacuzzi, gratis wifi en je kon gratis pasta of rijst krijgen voor het avondeten! ’s Avonds hebben we nog mee gedaan met beer pong met een aantal backpackers uit het hostel. Ik sliep met een van de au pairs in een kamer met 4 jongens. Die kwamen allemaal één voor één binnendruppelen midden in de nacht, met zaklampen en al, en eentje bleek er ook nog onwijs te snurken… Niet echt een geweldige nacht dus haha! Maar dat mocht de pret niet drukken… want de volgende dag zou super leuk worden! Op zondag zouden we namelijk gaan raften, en er waren gratis pannenkoeken voor het ontbijt :D


Op zondag ochtend zijn we vroeg op gestaan om pannenkoeken te bakken. Dit duurde een eeuwigheid (maar wel super lekker haha), dus we moesten uiteindelijk haasten naar het rafting bedrijfje. Eenmaal hier moesten we eerst een handtekening zetten en dat ons bewust waren van de risico’s. Daarna kregen we allemaal een wetsuit, een reddingsvest, een mega trui en waterschoenen. Dit moesten we allemaal aantrekken en daarna kregen we nog een helm. Mijn hoofd bleek weer eens ienie mienie klein te zijn dus kreeg ik een Junior XS helm, haha! Daarna gingen we naar buiten waar onze boot lag op het gras. We moesten namelijk eerst op het droge gaan oefenen voor de veiligheid. We zouden namelijk in het echte water van een 7 meter hoge waterval gaan! Er was wel een jongen die met ons mee ging, maar we moesten alles verder zelf doen en waren ook verantwoordelijk voor onze eigen veiligheid. Nu begon ik wel een beetje zenuwachtig te worden… helemaal toen hij zei dat de boot ook nog kon omslaan. Na deze korte training gingen we dan eindelijk naar de rivier, die best wild was. Eerst gingen we van een aantal kleine watervalletjes, en na 2 seconden waren we allemaal al doorweekt! Maar wat was het gaaf! Elke keer vlak voor een waterval telde onze leider af en bij 3 moesten we allemaal in de boot zitten en ons vasthouden (anders vloog je eruit). Vooral de 7 meter hoge waterval was heel cool! Het was echt een super ervaring en ik zou het zo weer willen doen :D

Toen we eenmaal weer omgekleed waren gingen we op weg naar de volgende stop, namelijk Waiotapu Thermal Wonderland! We besloten om de langste wandeling te doen zodat we alles konden zien. En wat was het mooi! The Champagne Pool, The Artist’s Palette en The Devil’s bath waren voor mij het meest bijzonder. Het is eigenlijk niet uit te leggen, dus ik zal even wat foto’s invoegen! Van de Devil’s Bath, het knal groene meer, kon ik de kleur bijna niet eens vastleggen op mijn fotocamera! Het is bijna niet te geloven dat dit allemaal natuurlijk is, zo mooi is het. Dit weekend in Rotorua was dus zeker een heel bijzonder en gaaf weekend!

Een paar weken geleden had ik weer wat leuks in het vooruitzicht, namelijk het concert van Coldplay! Het enige concert van Coldplay hier in Nieuw-Zeeland, dus mensen vanuit het hele land kwamen naar Auckland voor het concert. Bij de ingang kregen we allemaal een plastic horloge dat zou oplichten. Het concert was in het Mount Smart Stadium, de thuisbasis van de New Zealand Warriors. Er waren superveel mensen! Het concert was echter niet uitverkocht, dus een paar minuten voordat het begon zijn we stiekem van plek verschoven naar veel betere plekken waar niemand zat! Het was een super mooi concert en tijdens de liedjes lichtten onze horloges op in verschillende kleuren, wat er echt magisch uit zag! Zeker een herinnering die ik niet zal vergeten :)

Nou, dat was wel weer een aardig lange update! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen :)


Ik wil nog even mijn PLC collegaatjes Senna, Femke & Simone bedankten voor het super lieve sinterklaas pakketje dat ze mij hebben gestuurd! :) Namelijk een lief kaartje, kruidnoten en een chocoladeletter. Als jullie dit lezen: Ik vond het super lief en nogmaals heel erg bedankt! :) Ook wil ik Ome Peter en Tante Guda bedanken voor hun lieve kerstkaartje. Heel erg lief, en ik vind het super dat jullie altijd zo leuk reageren op mijn blogs! :)

Ik wens iedereen alvast een hele fijne kerst en een heel gelukkig 2017!

Groetjes uit Nieuw-Zeeland xxx

Reacties

Reacties

Mamma Mariette

Lieve Roos, wat weer een prachtig verhaal van jouw belevenissen in het verre Nieuw Zeeland. En wat een mooi foto's! Wat is het Noordereiland mooi zeg. Rotorua lijkt mij ook wel wat. Wie weet.... Nog een paar dagen en dan komen we naar je toe!!

Lidia

Hoi Roos,
Wat heb je weer een mooi verslag geschreven en wat maak je veel mooi. Mooie herinneringen! Wij wensen je hele gezellige kerstdagen en jaarwisseling en een mooi 2017!
En heel veel plezier met je mam, pap en zusje straks!

Jan Morsink

Roos, je schrijft beeldend en dan ook nog die foto's.
Geweldig, de filkm van NZ trekt zo weer aan me voorbij, ook al is die film al bijna weer vijf jaar oud.
Kerst vieren in zee met een kerstmuts op. Aan te bevelen...:-)
Zalig Kerstfeest en heel veel geluk in 2017.
En geniet van de familie(s)....:-)

Papa

Hoi Roos, een beetje late reactie van mij op zo'n leuk verslag.Werken met zulke onregelmatige tijden, Kerst en een flinke verkoudheid waar je ook al niet vlotter van wordt gebruik ik dit keer maar als alibi... Snorry... Wat een indrukwekkende natuur zeg, en ook handig: een stoomoven by Mother Natur :-D Echt super. Nu nog de Barbecue ! Hahaha... Roos: nog een paar dagen en dan komen we er aan de boel " onveilig " maken en samen te genieten van alles wat op ons padje komt. SUPER veel zin !!
Dikke kus en knuffel, XXX Papa.

Tante Lia

Hallo Roos
Wat 'n mooie verhalen en foto's.
Je maakt van alles mee leuk hoor.
Wij wensen je alle goeds voor 2017, het begint goed met de komst van je Zus Pap en Mam.
Lieve groet Ome Jan Tante Lia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active