Au Pair in Nieuw-Zeeland

South Island, Tongariro Crossing & Cape Reinga

Hee allemaal!

Hier weer een nieuwe blog, de vorige is namelijk al weer een hele tijd geleden! Afgelopen tijd heb ik weer ontzettend veel meegemaakt.

Begin januari kwamen mijn ouders en mijn zusje naar Nieuw-Zeeland. Samen met mijn hostdad heb ik ze opgehaald van het vliegveld in Auckland. Het was heel fijn om ze weer te zien en het voelde eigenlijk al heel snel weer normaal! De volgende dag zijn ze langsgekomen bij mijn huis hier en hebben ze mijn hostfamily ontmoet. Dit was heel erg bijzonder, om zo de twee families samen te zien :) Mijn hostfamily had een barbecue lunch gemaakt met pavlova als toetje. Een echte kiwi maaltijd dus! Op 6 januari vloog ik met mijn ouders en zusje naar Queenstown om twee weken te gaan reizen op het zuidereiland. Vanuit het vliegtuig zag je al de besneeuwde bergen, super mooi! Het probleem is wel dat er vaak heel veel wolken zijn die tussen de bergen blijven hangen. Hierdoor zag je soms helemaal niks, best wel gevaarlijk! Gelukkig konden wij wel landen. In Queenstown hebben wij onze huurauto opgehaald. We hebben in deze twee weken zoveel mooi dingen gezien! Als ik alles zou beschrijven zou het wel een heel lang verhaal worden dus hier even wat hoogtepunten:

- Vlakbij Queenstown zijn we met een Jetboat gegaan over het water, super snel en met heel mooi uitzicht over de bergen. Hij maakte ook soms rondjes van 360 graden!

- We hebben een overnight cruise gedaan in de Doubtful sound. Echt midden in de natuur waar geen enkele auto of boot te bekennen was. ’s Ochtends zagen we daar dolfijnen die met onze boot meezwommen! Echt heel bijzonder. We hebben ook nog zeehonden en pinguïns gezien. Op een gegeven moment hebben ze de boot helemaal stilgelegd en de motoren uitgedaan zodat we even konden genieten van de stilte en de natuur. Echt een realisatie momentje dat je echt midden in de natuur zit zonder iets of iemand om je heen :)

- Hike naar de Fox Glacier. Zoiets had ik echt nog nooit eerder gezien!

- We hebben gekajakt bij Abel Tasman. Het was hier super lekker weer en even een moment om te relaxen.

- En last but not least, we hebben gezwommen met dolfijnen in Kaikoura! Dit was extra bijzonder omdat onze boot op het allerlaatste moment, toen we de wetsuits al bijna aanhadden, was gecanceld. Ivm de aardbeving konden ze de haven niet uit en zou het niet veilig zijn om op de oceaan te zwemmen. Omdat wij de volgende dag al terug zouden gaan naar Auckland waren wij natuurlijk heel erg teleurgesteld. We probeerden nog iets anders te regelen en zo kwamen we op de wachtlijst voor de volgende dag, 5.30 in de ochtend. Deze boot zat helaas ook al vol maar als er plekken vrij zouden komen zou ze ons bellen. Dit was voor ons de enige optie, omdat wij ons vliegtuig die dag moesten halen. En wonder boven wonder werd ik opeens gebeld dat er 4 plekken vrij waren gekomen!! En de volgende dag, heel vroeg, ging het inderdaad door. Op de boot zagen we de zon opkomen, als een van de eersten in de wereld, heel erg mooi. Toen we dolfijnen zagen ging de boot daarheen, en zodra een toeter afging konden wij het water in (helemaal ingepakt met wetsuits, flippers, duikbril en snorkel). Dit was een hele bijzondere ervaring, het was de eerste keer dat ik dolfijnen van zó dichtbij zag! En er waren er zó veel! Sommige dolfijnen zwommen voorbij, en sommigen zwommen echt met je mee. En boven water waren ze aan het springen en backflips aan het maken haha! Ik ben echt super blij dat het uiteindelijk toch door gegaan is want ik had dit echt niet willen missen :)

We hebben ontzettend veel leuke dingen gezien en meegemaakt op het zuidereiland. Papa, mama en Marijke, heel erg bedankt voor de mooie vakantie! <3

De week hierna moest ik weer gewoon werken. De kinderen hadden nog schoolvakantie dus die waren de hele week nog thuis. Maar ik had alweer iets leuks om naar uit te kijken, namelijk het weekend waarin ik de Tongariro crossing ging lopen! Dit is een hike van 19.4 kilometer door een vulkanisch terrein tussen Mount Tongariro en Mount Ngauruhoe (Mount Doom). We vertrokken op zaterdagochtend met 8 au pairs richting Turangi, vlakbij Lake Taupo. We konden slapen in het vakantiehuis van de hostfamily van een van de au pairs, dat was erg fijn en gezellig! Op zondag rond 8u ’s ochtends zijn we begonnen met de crossing. We hadden de auto aan het eindpunt neergezet en zijn met de shuttle naar het beginpunt gegaan. Dit was erg handig omdat we zo niet hoefden te haasten om de shuttle op tijd te halen. Het was een zware, maar super mooie hike! Vooral het steile stuk, ook wel the devils staircase, was best wel pittig. Maar gelukkig hadden we alle tijd! Uiteindelijk hebben we er met pauze’s en foto stops 9 uur over gedaan.

Afgelopen weekend ben ik met een aantal au pairs naar Cape Reinga geweest, het noordelijkste puntje van het Noordereiland. Dit is ook het punt waar de twee oceanen samenkomen (de tasmanzee en de pacific ocean). Het was een heel eind rijden, 5 uur, en dit hebben we in één stuk gedaan met alleen een keer van bestuurder wisselen. We waren dus best wel moe toen we aankwamen maar we moesten nog onze tent opzetten, we gingen namelijk kamperen! In de avond hebben we fish and chips gegeten en nog snel wat boodschappen gedaan. De volgende dag gingen we een bustour doen naar Cape Reinga. Onze bus reed over het strand (90 mile beach ) wat heel leuk was! We maakten verschillende stops, bij één van de stops gingen we boogieboarden over de zandduinen! Dit was super leuk :) Op een of andere manier ging ik steeds keihard naar beneden dus ik vloog zowat in de bosjes… Het was alleen erg zwaar om naar boven te lopen over het zand, en ook erg heet, dus ik ben uiteindelijk 3x naar beneden geweest voordat we weer verder gingen. Uiteindelijk kwam onze bus aan vlakbij de bekende vuurtoren. Hier zijn we heen gewandeld. Het was een erg leuke en warme dag! We gingen weer terug naar ons tentje en de volgende dag zijn we rustig terug gereden naar Auckland (het was Waitangi day dus we hadden de maandag ook nog vrij). Onderweg hebben we een aantal tussenstops gemaakt, onder andere in de Bay of Islands! Hier heb ik samen met een van de andere au pairs heerlijk even gezwommen in de zee. Het was weer een super leuk weekend!

Dit was het weer voor nu. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen!

xx Roos

Reacties

Reacties

Mamma

Hoi lieve Roos, wat heb je weer een mooi verhaal in je blog gezet.
Ik heb nu een heel goed beeld van jouw leven in het verre Auckland. En heel leuk om kennis gemaakt te hebben met Cameron, Haley, Rocco, Lila-Rouge, Opa en Oma.
Elke dag geniet ik nog na van de mooie reis die we hebben gemaakt bij jou in Auckland en in het Zuidereiland. Wat is Nieuw Zeeland een prachtig afwisselend land.
Bedank je host-family nogmaals dat je vrij hebt gekregen om samen met ons de reis door het Zuidereiland te maken.
Geweldig dat je de Tongariro crossing hebt gelopen en naar het noordelijkste puntje van het Noordereiland bent geweest.
Geniet van de mooie zomer!! In Twente is het zooo koud!! brrr....
Veel lieve groetjes van jouw mamma

Lidia

Hoi Roos,
Bedankt weer voor je mooie verhalen. Wat heb je weer veel mee gemaakt. De Vakantie met je moeder, vader en Marijke is ook heel bijzonder geweest. Wat een geluk dat jullie toch nog met dolfijnen hebben kunnen zwemmen. Jullie moesten wel vroeg je bed uit, maar ja, dat heb je er dan wel voor over.
Heel veel groetjes.
Lidia

Tante Guda

Mooi verhaal Roos en prachtige foto's! Geweldig dat je naast je au-pair werk zoveel leuke dingen kan ondernemen. Heel fijn dat je zo ongeveer op de helft van de tijd dat je in NZ verblijft met je ouders en zusje Marijke vakantie kon vieren. Lieve groeten van oom Peter en tante Guda.

Marijke

Hee Rosie,
Het was echt super gezellig en wat een avontuur! Zo veel verschillende landen in één land. Helaas mis ik je nu al weer... :( Gelukkig heb je het er erg naar je zin en heb je een super lieve hostfamily :)

Veel liefs,
Je kleine zusje Marijke <3

Marjan

Hoi Roos,

Wat een geweldige tijd heb je in Auckland. Super leuk om ons mee te laten genieten van al je bijzondere ervaringen. Fijn dat je het naar je zin hebt en dat het goed met je gaat. Ik had natuurlijk al verhalen van je vader gehoord. Geniet nog maar van de leuke tijd in NZ. Groeten van Rosa, Laurens,Marjan en natuurlijk van oma Iet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active