Au Pair in Nieuw-Zeeland

Bay of Islands, Tauranga & Wellington

Hoi allemaal!

Hier dan eindelijk weer een nieuwe blog. Sorry dat het zo lang heeft geduurd! Door alle andere dingen die ik te doen heb schiet een blog schrijven er soms een beetje bij in. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen :)

Tauranga
Samen met 3 andere Nederlandse au pairs ben ik een weekendje naar Tauranga geweest. Op zaterdagochtend gingen we de auto ophalen bij Jucy, maar er was een probleempje waardoor de auto overboekt was. We waren er al om 8 uur ’s ochtends, en uiteindelijk konden we pas om 10.30 vertrekken… We zijn dus iets later gepland richting Tauranga gereden. Toen we er bijna waren maakten we een stop bij Mc Claren’s Fall park. Het was heel mooi daar, dus we besloten om hier ons tentje op te zetten en te overnachten. Heel bijzonder, zo midden in de natuur! ’s Avonds zijn we uiteten geweest in Tauranga, een heel gezellig plaatsje met veel leuke restaurantjes. Terug in het park was het al donker en toen hebben we een glowworm track gelopen. Een korte wandeling langs een waterval waarbij je in het donker héél veel glowworms kon zien. Het was echt prachtig! De volgende dag hebben we Mount Maunghanui beklommen.

Bay of Islands
Ik zou dit weekend gaan skydiven in de Bay of Islands, maar helaas kreeg ik een voorhoofdsholte ontsteking. Hierdoor was het niet veilig om de skydive te doen… Heel erg jammer! Gelukkig hebben we heel veel andere dingen kunnen doen. We verbleven in een hostel in Paihia. Op zaterdag zijn we naar een glowworm cave gegaan waar we een korte tour kregen. Daarna hebben we een waterval bezocht. In de middag hebben we een boat tour gedaan naar de hole in the rock. Dit was erg leuk! Helaas was het weer slecht en regende het veel. We konden gelukkig wel binnen zitten in de boot. En we hebben dolfijnen gezien onderweg, dat maakte het helemaal top! We gingen met de boot ook echt door the hole in the rock, wat nog best spannend was want het leek echt veel te smal! Ook waren er super hoge golven. We stonden op dat moment buiten op het dek we moesten ons heel stevig vast houden aan de rails. Het leek wel een attractie, zo erg ging de boot op en neer door de golven. We hebben wel heel erg gelachen en het was een top ervaring! Onze boot maakte ook nog een stop bij een eilandje waar we van de boot af konden. Hier hadden we een uur de tijd om naar een lookout point te lopen. Daarna gingen we terug naar Paihia.

De volgende dag zijn we naar de mermaid pools gegaan. We hadden gehoord dat dit heel erg mooi zou zijn. Doordat het de vorige dag zo veel had geregend, was de hike er naar toe heel erg eng. Het was een steile zandweg omhoog (wat nu modder was geworden) en vooral de terugweg was dood eng! We moesten ons aan takken vast houden om niet uit te glijden. Uiteindelijk ben ik wel uitgegleden en kwamen we allemaal onder de modder terug. Maargoed, we hadden wel de mermaid pools gezien! En die waren zeker mooi :) Daarna zijn we nog naar de Abbey Caves geweest. Dit zijn ook grotten waarin je glow worms kan zien. Toen we daar aankwamen bleek het wel iets avontuurlijker dan gedacht. Door de regen waren de grotten volgelopen met water. We moesten eerst naar beneden klimmen over de rotsen en daarna stonden we met onze voeten compleet in het water. We zijn nog een stukje verder gelopen, en daar waren inderdaad heel mooie glowworms! De mensen die we tegenkwamen zeiden dat het water verderop tot aan je heup kwam, dus we zijn maar niet verder gelopen. We zijn die dag ook nog naar de Whangarei falls geweest die ook super mooi waren! Het was een top weekend vol met glowworms en watervallen :D

Wellington
Samen met Fallon (een andere Nederlandse au pair) ben ik een weekendje naar Wellington geweest! Op zondagochtend vlogen we met Air New Zealand naar Wellington. Een vlucht van ongeveer een uur, en je hoeft niet eens je paspoort te laten zien! De eerste dag hebben we de cable car gedaan, een rood treintje die een soort van heuvel oprijdt. Onderweg rijd hij door verschillende poorten met gekleurde lichtjes! We hebben bovenaan de botanic gardens gezien, en daarna zijn we nog naar het Te Papa museum geweest. Een heel bekend museum in Nieuw-Zeeland. Het museum heeft mij zeker verrast, het was veel moderner dan ik had verwacht. Mijn favoriete gedeelte ging over ANZAC day. Er waren persoonlijke verhalen van oorlogsstrijders afgebeeld, en deze mensen waren ook echt nagemaakt als een soort madame tussauds poppen, alleen dan veel groter. En ze leken echt levensecht! Heel bijzonder.

De volgende dag zijn we naar Zealandia geweest. Een park met native Nieuw-Zeelandse vogels. Hierna zijn we naar Hastings en Napier gereden. Zo’n 4 uur rijden, een hele roadtrip dus! Onderweg konden we gelukkig wel genieten van de mooie natuur. Het is hier nu herfst, dus de bomen hebben mooie rode en oranje kleuren. Op de laatste dag zijn we naar Te Mata Peak geweest. Een hele hoge berg waar we met de auto op konden rijden. Van bovenaf hadden we echt een adembenemend uitzicht!

Dit was het even voor nu. De tijd gaat echt ontzettend snel hier, nog iets meer dan twee weken te gaan hier in Nieuw-Zeeland…. Gelukkig komt er gelijk een nieuw avontuur aan waar ik ontzettend naar uitkijk. Ik ga namelijk 3 weken in mijn eentje backpacken door Australië. Ik ga met een hop on hop off bus van Sydney naar Cairns reizen. Een hele uitdaging maar ik heb er heel veel zin in!!

Hopelijk komt er binnenkort snel weer een nieuwe update over de afgelopen weken.
Bedankt voor het lezen!

Groetjes uit Nieuw-Zeeland xxx

Mamma

Hoi Roos, weer een prachtig verhaal over jouw belevenissen op het Noorder Eiland van Nieuw Zeeland. En schitterende foto's!
Veel liefs van jouw mamna

Jan Morsink

Mooi om je verhaal te lezen. Het is dubbel genieten , met herinneringen en ervaringen van 2011/2012 van onze reis.
Geniet de komende maanden steeds weet/meer

Lidia

Hoi Roos,
Wat heb je weer veel gedaan. Het is echt heel leuk om te lezen.
Veel plezier nog de laatste 2 weken.
En daarna veel plezier op je reis door Australië. Pas goed op jezelf!
Groetjes van ons allen.

Glipbeestje Marijke

Super leuke blog Rosie! Echt hele mooie foto's (: nog even genieten van de 2 weekjes daar, maar gelukkig ook nog een heel avontuur in Australië voor je!

Papa

Hoi Roos... Schitterend wat je allemaal doet en mee maakt daar!
En... geen reclame maken voor Zwarte Kip he !! Of is het geen kip, die ene foto? Hahahaha..
Geniet er nog lekker van ! Groetjes en een dikke kus van mij, Papa.

Tante Guda

Lieve Roos, ik vind je wel heel ondernemend en een avonturier, dat hadden we niet van je gedacht! Maar wel heel mooi dat je zoveel hebt gezien van Nieuw-Zeeland nu je de gelegenheid hebt. Prachtg verhaal weer!
Veel plezier nog! Bedankt voor je kaartje!
Groetjes oom Peter en tante Guda

Groetjes oom Peter en tante Guda

Annemieke

Lieve Roos,
Wat gaaf zeg al die mooie avonturen! Geniet nog even van je tijd in Nieuw Zeeland bij de kids! Succes met de voorbereidingen voor Australië. Pas goed op jezelf. Tot snel ?? xxxxx Annemieke

Astrid

Hoi Roos, wat een prachtig verhaal weer en schitterende foto's.
Wat maak je een boel mee. Geniet van deze laatste weken en dan natuurlijk heel veel plezier in Australië.
Groetjes Astrid