Au Pair in Nieuw-Zeeland

My last adventures in New Zealand!

Hoi allemaal!

Nog maar 5 dagen te gaan in het mooie Nieuw-Zeeland… de hoogste tijd dus voor een update over mijn laatste avontuurlijke weekenden hier!

Coromandel
De Coromandel is een erg mooie plek in Nieuw-Zeeland, waar veel mensen graag hun vakanties spenderen. Ik was er nog steeds niet geweest en het stond dus hoog op mijn to do lijstje! Na een beetje rondvragen bleek dat er best veel meiden hetzelfde plan hadden. Uiteindelijk vertrokken we met 7 meiden op zaterdagochtend naar de Coromandel. Ik kende één van deze meisjes, en de rest niet. Zij kenden elkaar ook niet, dus het was erg leuk om op deze manier nieuwe mensen te leren kennen. Op zaterdag was het weer helaas super slecht, het was ook heel erg koud. We zijn onderweg op een strandje gestopt maar we werden bijna weggeblazen door de wind. Daarna zijn we maar naar het hostel gegaan, waar ze een open haard hadden. Hier hebben wij ons wel vermaakt. In de avond kwamen we nog wat Canadese jongens tegen waar we mee gekaart hebben. Omdat het zulk slecht weer was op zaterdag hadden we besloten de volgende dag héél vroeg naar Hot Water Beach te gaan, zodat we de zonsopgang konden zien.

Op zondag stonden we dus vroeg op en vertrokken we met onze schoppen naar het strand. Hot Water Beach is een heel bijzonder strand. Als het eb is kun je namelijk kuilen graven in het zand, en dan komt er warm (of zeg maar gerust, heet) water naar boven. Zo kun je dus je eigen Hot Pool graven op het strand! Ik had mijn slippers aan, maar in het kleine stukje dat we liepen op het strand waren mijn voeten al helemaal onderkoeld! Het is hier natuurlijk winter, dus aardig koud. Eenmaal bij de hotpools kon ik gelukkig lekker met mijn voeten in het warme water staan :D We begonnen snel met graven, maar al snel bleek dat onze pool véél te heet was. Je brandde jezelf er bijna aan, op deze manier konden we er natuurlijk nooit in onze bikini in gaan zitten. Gelukkig kwamen daar opeens die jongens aan waar we de vorige avond mee hadden zitten kaarten. Zij hielpen ons samen met een Nieuw-Zeelandse man met het maken van de perfecte hot pool, met zowel een koude stroom als een warme stroom, zodat we de temperatuur een beetje konden reguleren. We hadden het wel goed voor elkaar dus, met al die jongens die het werk deden haha! De zon kwam op dat moment ook op, en het was echt ontzettend mooi. Ik zal de foto’s hieronder toevoegen. Ik heb er geen filter over heen gedaan, dit is echt hoe het er uit zag! Toen ons badje klaar was konden we er in gaan liggen. Heel raar, zo in de winter in je bikini op het strand! Maar het water was zo lekker warm, en met het uitzicht op de opkomende zon was het helemaal perfect! In de middag zijn we naar de Cathedral Cove geweest. Een heel mooi plekje. Het weer was ook super deze dag, we hebben foto’s gemaakt en heerlijk in de zon gezeten op het strandje.

Waitomo Caves
Een tijdje geleden was het tijd voor een avontuurlijk weekend! We gingen namelijk een tour doen door de Waitomo Caves. Dit zijn Glowworm Caves. De tour duurde in totaal 5 uur, inclusief abseilen, blackwater rafting, rock climbing, caving etc. Echt een heel avontuur, maar het was super gaaf om te doen!

Shakespear park
Dit is een heel mooi park aan de zee. Met 2 vriendinnen ging ik hier heen om een mooie hike te doen. Natuurlijk hebben we ook nog even een fotoshoot gehouden bij het frame!


Skytower
Het heeft even geduurd, maar na zo’n 8 maanden ben ik dan eindelijk de skytower opgeweest! We gingen laat in de middag, dus we waren er ook met de zonsondergang :) heel erg mooi!

Mount Taranaki
Mount Taranaki is een 2518 meter hoge slapende vulkaan op het Noordereiland, vlakbij New Plymouth. Dit is zo’n 5 tot 6 uur rijden vanaf Auckland. Best een lange rit dus voor een weekendje! We zijn op vrijdagavond al vertrokken zodat we al zo’n 3 uur konden rijden en het een beetje beter te doen was. We zijn helemaal door Whanganui National Park gereden. Ook hebben we een hike gedaan bij Mount Taranaki. Niet de hele berg op, dat mogen alleen ervaren bergbeklimmers tijdens deze tijd van het jaar (plus het duurt zo’n 10 uur en het is een gevaarlijke hike waarbij je echt moet klimmen, er zijn bijna geen paden maar vooral losse stenen). Het was ook aardig koud, de gevoelstemperatuur op de top was -18 graden vertelden ze ons! Onze hike duurde zo’n 1.5 uur en dat was precies goed. Daarna zijn we begonnen met terugrijden naar Auckland, want dat was nog een hele rit. We zijn via een speciale weg terug gereden, namelijk via de ‘Forgotten World Highway’. Echt een prachtige route! Heel veel groene heuvels en bijna geen huizen of mensen.

East Cape
Een weekendje naar de oostkust! Weer een aardige afstand haha, namelijk meer dan 6 uur rijden. We vertrokken op vrijdagavond en reden, met een paar korte stops, helemaal naar de Gisborne. We vertrokken om 20.00 ’s avonds en kwamen rond 3 uur ’s nachts aan. We zijn nog een stuk verder gereden naar een strandje. Ons plan was om hier de zonsopgang te zien, dit is namelijk de plek waar je de eerste zonsopgang in de wereld kunt zien! Uiteindelijk heb ik in totaal maar een half uurtje geslapen deze nacht (we hadden geen hostel geboekt omdat er maar een paar uur zat tussen onze aankomst en de zonsopgang). We hadden een grote 8 seater en ik zat helemaal achterin in het midden, zonder hoofdsteun… niet heel comfortabel dus haha! Het was ook steenkoud, helemaal toen we het strand opgingen voor de zonsopgang. Onze tenen bevroren bijna! Maar het was heel mooi en het zeker waard :) Verder zijn we naar the East Cape Lighthouse geweest. De volgende dag zijn we terug gereden via Mount Maunganui en hebben we deze beklommen. Dit had ik al eerder gedaan, maar het is heel erg mooi daar en het weer was ook super! Tot slot hebben we nog een waterval bezocht en toen zijn we terug gereden naar Auckland.


Verjaardag
Dit jaar heb ik mijn verjaardag in Nieuw-Zeeland mogen vieren! Op 4 juni ben ik 22 jaar geworden en dit heb ik met mijn vriendinnen hier gezellig gevierd. Met Nederlandse appeltaart en stroopwafels! We zijn uitgegaan in de stad op zaterdagavond, en zondag hebben we een soort high tea gehouden en gezellig gekletst, gekaart en spelletjes gespeeld.

All Blacks Game
Afgelopen weekend zijn we met 12 Nederlandse meiden naar een rugby wedstrijd van de All Blacks geweest. Rugby is echt wel dé sport hier en de All Blacks zijn de nationale trots van Nieuw-Zeeland. We hadden voor een redelijke prijs kaartjes kunnen regelen, maar wel met restricted view. Toen we in het stadion aankwamen bleek dat we op de voorste rij zaten!! Wat een ervaring! We zagen de spelers van super dichtbij en ze waren een warming up aan het doen voor onze neus. Er waren inderdaad wel wat camera mannen voor onze neus maar dat maakte ons niet zoveel uit. We zijn hierdoor ook nog op de TV gekomen met ons bordje met ‘dutchie support’, haha! Het was echt heel leuk om de wedstrijd te zien, er gebeurde van alles maar het ging er wel erg hard aan toe. De All Blacks hebben gewonnen met 78-0 van Samoa. Het was dus niet heel spannend haha, maar ze hebben het gewoon super goed gedaan :) Aan het einde kwamen de spelers nog onze kant op waardoor we selfies met ze hebben kunnen maken! Echt ongelofelijk haha, wie had dat gedacht. Een echte kiwi experience om nooit meer te vergeten!

Ik heb hier echt ongelofelijk leuke, avontuurlijke en onvergetelijke dingen mogen meemaken waar ik heel erg dankbaar voor ben! Nog maar 5 daagjes te gaan… Mijn hostfamily vindt het heel erg jammer dat ik weg ga. Ze vragen bijna elke dag of ik niet langer kan blijven. Wel een groot compliment natuurlijk haha! Blijkbaar zijn ze dus wel blij met mij als au pair. Met de kids gaat het ook nog steeds goed, al zal het voor hun natuurlijk ook moeilijk zijn om straks afscheid te nemen. Je weet namelijk niet wanneer je ze weer ziet. Morgen is mijn laatste werkdag. Uit school ga met de kids even gezellig ergens wat drinken om het een beetje af te sluiten. ’s Avonds hebben we een afscheidsdiner met de hele familie en de opa en oma. Leuk om ze allemaal nog eventjes te zien voordat ik weg ga :)

Ik heb echt een ontzettend leuke tijd hier gehad en ik vind het best wel moeilijk om dit leventje nu definitief achter me te laten. Ik kwam hier helemaal alleen, met praktisch helemaal niks… en nu heb ik hier een heel leven opgebouwd! Daarnaast heb ik hier zoveel leuke mensen ontmoet. Natuurlijk mijn hostfamily, die altijd voor me heeft klaar gestaan en waar ik het ontzettend mee getroffen heb! Alhoewel de kids soms enorm lastig waren, zijn het eigenlijk hele lieve en vooral gekke kids! En uiteindelijk heb ik vooral hele leuke en mooie herinneren met ze waar ik aan terug denk. Naast mijn hostfamily heb ik hier ook hele goede vriendinnen gemaakt. Het is best wel bijzonder dat je zoiets samen meemaakt. Au Pair zijn is toch iets aparts en het is heel fijn dat je alle ups en downs samen met elkaar kan delen en elkaar begrijpt! We hebben samen super veel lol gehad tijdens alle weekendtrips en zijn heel wat avonturen aangegaan. En ik hoop natuurlijk dat ik sommige van hen later nog zal zien in Nederland of Duitsland! :)

Dit was dan mijn laatste blog uit Nieuw-Zeeland…
Over een paar daagjes ga ik naar Australië waar ik voor 3 weken weer een heel nieuw avontuur zal beleven. Best wel spannend om helemaal alleen te gaan, maar ik heb er vooral heel veel zin in!
Op 18 juli ben ik weer in Nederland! Waarschijnlijk zal ik vanuit daar dan nog een laatste blog schrijven over de laatste weken :)

Heel veel groetjes uit Nieuw-Zeeland xxx Roos

Reacties

Reacties

Mamma

Lieve Roos,
Wat kin je toch mooi schrijven. 18000 km van hier kan ik ook een beetje mee-beleven. Vanaf 12 augustus ben je al uit Nederland en bij jouw hostfamily in Auckland. Zoveel beleefd! Prachtig lieve Roos.
En nu afscheid nemen. Brrr. Dat is zwaar. Zowel voor jou als jouw hostfamily. En jouw opa en oma daar. En al jouw vriendinnen. En het land Nieuw Zeeland. Het mooiste land ter wereld volgens mij.
De 26e naar Australië. Je hebt de drie-weken fantastisch voorbereid en met jouw programma weten we waar je bent.
Heel veel lieve groetjes aan jouw familie daar en jouw vriendinnen en een dikke kus van je mamma.

Lidia

Hoi Roos,
Wat heb je een mooie tijd gehad in Nieuw Zeeland met hele mooie ervaringen.
We hebben genoten van je blogs.
Heel veel plezier in Australië.
Groetjes vanuit Uitgeest.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active