Au Pair in Nieuw-Zeeland

Nog maar 4 dagen...

Hee allemaal!

Hier weer even een teken van leven op mijn blog, want het komt nu allemaal wel erg dicht bij...Nog maar 4dagen en dan zit ik al in het vliegtuignaar Nieuw-Zeeland!

De laatste weken waren best wel druk. Eerstalle stress van het afstuderen en inleveren van mijnscriptie, daarna 3 weekjes gewerktin de Ardennen en toen nog een weekjenaarTenerife.. en nu is het al bijna zo ver! Deze week ben ik vooral bezig metde laatste dingetjes regelen.Zo heb ik bijvoorbeeld mijn internationale rijbewijs aangevraagd, een reisverzekering afgesloten,mijn OV-kaart stopgezet en heel wat cadeautjes gekocht voor mijn hostfamily. Vooral het inpakken van mijn koffer was nog een hele uitdaging. Mijn voornemen was om alleen de nodige dingen mee te nemen, maar uiteindelijk heb ik natuurlijk bijna mijn halve kledingkast erin gepropt... oeps haha. Ik mag in totaal 30 kg meenemen, maar dit gaat heel snel omdat ik kleding voor 4 seizoenen nodig heb en ook nogjassen, tassen, schoenen etc. Ook kwam ik erachter dat ik best welveel cadeautjes heb voor mijn hostfamily...maar die moeten natuurlijk wel allemaal mee! Vooral de Nederlandse stroopwafels &hagelslag :) Ik ben heel benieuwd wat ze er van vinden.

Maandag 15 augustus vertrek ik vanaf Schiphol naar Dubai. Hier heb ik een overstap van 10(!) uur, en natuurlijk precies midden in de nacht... Dus ik zie het al helemaal voor me hoe ik daar straks in m'n eentje rondstruin op dat mega vliegveld haha (waarschijnlijk met 5 lagen kleding aan omdat het niet meer in mijn koffer past :D).Ik heb in ieder geval genoeg tijd om mijn volgende vlucht te vinden naar Sydney! En in Sydney pak ik dan mijn laatste vlucht naar Auckland, waar ik dan op woensdag 17 augustus aankom (jaja, ik ben gewoon 2 dagen onderweg).

In Auckland heb ik 2 oriëntatiedagen van Dream Au Pair, die ik zal volgenmet allemaal andere au pairs uit verschillende landen. In deze dagen krijgen we allerlei informatie, zoals EHBO, autotheorie en hulp met het aanvragen van een simkaarten het openen van een bankrekening. Na deze dagen zal ik dan opgehaald worden door mijn hostfamily.Het liefst wil ik jullie natuurlijkvertellen over de familie, maar ik moet nog even navragen of ze het goed vinden dat ik hun namen in deze blog gebruik. Dus daarover later waarschijnlijk meer!

Toch wel een raar gevoel nu het bijna zo ver is... ik kan me bijna niet voorstellen dat ik echt bijna een jaar weg ga. Van sommige mensen heb ik al afscheid moeten nemen. Mijn familie gaat mij nog uitzwaaien op Schiphol. Ik zie er wel een beetje tegenop, maar afscheid nemen is natuurlijk nooit leuk en het hoort er nou eenmaal bij. Ikben heel erg benieuwd wat me te wachten staat en ik heb er heel erg veel zin in!

Tot ziens allemaal, de volgende blog komt hopelijk uit Nieuw-Zeeland! :)

Reacties

Reacties

Lidia

Hoi Roos,
Geniet nog even van je laatste dagen thuis.
Wij wensen je een hele goeie reis en een hele fijne tijd in Nieuw-Zeeland.

Mamma Mariette

Jee, nog maar 3 nachtjes in je eigen bed en dan gaat jouw avontuur beginnen. Een raar idee dat je straks een heel ander leven hebt aan de andere kant van de wereld. We genieten nog even heel veel van je en eten nog jouw lievelingsgerechten.
Vanmorgen samen nog naar de sport geweest. Volgend jaar weer.

Annemieke

Lieve Roos, op dit moment zit je in het vliegtuig en gaat je grote avontuur waar je al zo lang naar uitkijkt eindelijk beginnen. Ik ben super trots op je. Geniet van je super tijd daar?? Hele goede reis en houd ons op de hoogte xxxxxx je zus Annemieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active