Au Pair in Nieuw-Zeeland

Surfing in Raglan, Goat Island & The Color Run

Hello!

Wat gaat de tijd toch snel… Het is alweer bijna 8 maanden geleden dat ik in het vliegtuig stapte naar Nieuw-Zeeland. Natuurlijk heb ik nog een aantal maanden te gaan hier, maar helaas komt het einde wel steeds meer in zicht… Lijkt mij een goede reden om nog heel veel leuke dingen te doen! :)


Ook afgelopen tijd heb ik weer wat leuke dingen meegemaakt hier in Nieuw-Zeeland. Een van de dingen die ik heb gedaan is leren surfen! Samen met wat Au Pair vriendinnen vertrok ik zaterdagochtend richting Raglan, het echte surfstadje van Nieuw-Zeeland. We verbleven daar in een soort hippie lodge waar allemaal surf dudes rondliepen. Er hing een erg relaxed en gezellig sfeertje. Na daar onze lunch te hebben gegeten begon om 14.00 onze surfles. Eerst kregen we in een zaaltje allerlei tips en werd de veiligheid besproken. Ook moesten we oefenen hoe we in het water konden opstaan op ons surfboard. Hierna gingen we met shuttles naar het strand. We kregen een wetsuit aan en een super groot surfboard in onze handen. Eerst gingen we nog even met de surfboarden in het zand oefenen om op te staan, en daarna gingen we dan eindelijk naar het water! Eerst nog een eind lopen naar de zee, maar jeetje.. die surfboarden zijn wel zwaar zeg haha! Het surfen was echt heel leuk om te doen, maar ook, zoals ik al verwachtte, heel erg moeilijk. Voordat je eenmaal op je surfboard lag moest je eerst een heel eind de zee in lopen en daarbij natuurlijk alle golven nog overwinnen. Die waren erg hoog en sterk dus soms werd je weer meegetrokken richting het strand (waarbij je een paar slokken zeewater binnenkreeg en soms ook een surfboard tegen je hoofd). Ik heb gelukkig wel een paar keer op mijn board kunnen staan, en het gevoel dat je dan krijgt is echt super gaaf!! Helaas waren we met heel erg veel mensen dus was er eigenlijk niet genoeg plek. Soms moest je van je board springen omdat je anders vol op iemand anders knalde. Ook heeft iedereen een touw aan zn enkel dat verbonden is met je surfboard, zodat hij niet aan de andere kant van de oceaan uitkomt haha! Zeker handig, maar helaas raakte ik ook vaak verstrikt in het touw.

De volgende dag hadden we weer een surfles van 9 tot 12. Deze dag ging het al wat beter en merkte ik dat ik wat meer gevoel had gekregen voor het surfen. Nog steeds bleef het lastig om te timen wanneer je op moest staan. Zodra je een golf ziet ga je snel op je board liggen, dan moet je hard peddelen om dezelfde snelheid te krijgen als de golf, dan in de golf nog een paar keer peddelen en dan jezelf met je handen opduwen, een knie neerzetten en dan je voeten… Het was een super leuke ervaring om eens te surfen! Het was zeker wel even doorbijten en het gaat met (heel veel) vallen en (soms) opstaan :D Mijn hostfamily vroeg zich dan ook af wat ik had gedaan toen ik thuis kwam met heel veel blauwe plekken, wondjes, kapotte elle bogen en paarse knieën. Maar ik had het niet willen missen!

Ook ben ik met een Duitse Au Pair naar Movies in the Park geweest. Dit houdt in dat op verschillende plekken in Auckland films op groot scherm worden afgespeeld. Op deze avond werd de film Grease afgespeeld in een park in Point Chevalier, wat erg dicht bij mij is! Samen met ons picknick kleedje en wat eten hebben we ons daar geïnstalleerd, en we hebben ons erg vermaakt. Omdat het donker was zagen we allemaal sterren en ook de lichtgevende skytower op de achtergrond! Het was een gezellige avond :)

De dag daarna ben ik met 3 Duitse Au Pairs naar Goat Island geweest. Dit is een klein eilandje waar je naar toe kunt snorkelen. We konden de auto van één van de au pairs gebruiken, wat erg fijn was. Na ongeveer een uurtje rijden kwamen we aan bij het bedrijfje waar ze snorkel spullen etc. verhuren. Ik had het geluk dat ik de snorkels van mijn hostfamily mocht gebruiken. Ik had een hele tas meegenomen zodat de andere meiden ook spullen hadden, maar helaas paste het bij 2 van hen niet. Omdat ik een redelijk smal hoofd heb kon ik gelukkig die van de kids gebruiken, en hoefde ik alleen maar een wetsuit te huren. Na deze eenmaal gepast te hebben gingen we naar het strand om naar het eilandje te snorkelen. We hebben erg veel mooie vissen gezien! Er waren bijvoorbeeld vissen die lichtpaars waren met een soort blauwe glinsters, en er waren ook vissen die zwart met wit gestreept waren en dus een beetje op een zebra leken. We hebben 1.5 uur in het water gesnorkeld en begonnen toen wel een beetje moe en koud te worden. Ik had als enige geen flippers dus mijn armen waren ook wel een beetje vermoeid. We hebben daarna lekker onze lunch opgegeten met uitzicht op het eilandje, en zijn daarna terug gereden naar Auckland. Omdat het nog best vroeg was is één van de Au Pairs met mij mee naar huis gegaan. Daar hebben we samen gekookt en een film gekeken, wat erg gezellig was!

Op 12 maart heb ik met een aantal andere au pairs de color run gedaan. De voorspelling was al dat het zou gaan regenen, maar het evenement ging toch door! We hadden van tevoren allemaal een pakketje gekregen met een color run t-shirt, bandana, rugnummer, Hawaï ketting en wat vrolijke plak tattoos. De color run zou om 8 uur ’s ochtends beginnen. Voordat we waren gestart begon het al erg hard te regenen. Gelukkig was iedereen vrolijk en maakte het eigenlijk niet zoveel uit! Toen we begonnen met lopen van de 5 kilometer was het weer droog. In de eerste instantie wilden we gaan hardlopen, maar helaas heb ik hier een kuitblessure opgelopen. Dat leek me dus niet erg verstandig om daarmee 5 km te gaan hardlopen. Uiteindelijk bleek dat bijna iedereen gewoon wandelde. Er was ook niet veel plek om te rennen omdat er ook veel families waren met kinderwagens enzo.

Tijdens de wandeling waren er allerlei kleurenzones. De eerste was ‘pink foam’, oftewel roze schuim! In de daaropvolgende zones werd er met kleurenpoeder op je gegooid, zo passeerden we een gele, blauwe, groene, roze en ‘tropicolor’ zone. Bij de finish kregen we allemaal een flesje water, een medaille en een zakje met kleurpoeder! Toen kon het eindfestival beginnen en kon iedereen met kleuren gaan gooien. Het was super leuk! Ik zat helemaal onder de kleuren. Helaas begon het tegen het einde weer te regenen, waardoor de kleur als het ware van ons afdroop. Eenmaal thuis ben ik gelijk onder de douche gesprongen, maar al snel bleek dat de kleur niet zo makkelijk uit mijn haar ging… Ik heb dus nog een paar dagen met paars/blauw haar rondgelopen! Is weer eens wat anders hè :D

Ook had ik nog een feestje van 2 Nederlandse au pairs. Ze hadden allemaal Nederlands eten zoals appeltaart, stroopwafels en pannenkoeken. Hierna zijn we nog uit gegaan in Ponsonby, dus dat was erg gezellig!


Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te lezen. Sorry dat het een tijdje heeft geduurd. Ondertussen heb ik al weer veel dingen meegemaakt, onder andere een weekendje Tauranga en een weekend naar de Bay of Islands! Ik hoop hier ook snel een nieuwe blog over te schrijven.

Groetjes uit Nieuw-Zeeland!

Reacties

Reacties

Mamma Mariette

Wat een leuke verrassing vanmorgen meteen bij het opstaan!
Bedankt voor de leuke blog en prachtige foto's.
Nog een paar maandjes heerlijk genieten in het prachtige Nieuw Zeeland, lieve Roos.
Dikke kus van jouw mamma

Papa

Hoi lieve Roos!
Wat een mooi gekleurd verhaal :D
Jij maakt wat mee daar aan de andere kant van de wereld. Goed dat je het allemaal zo uitbuit. En gezellig zo met de andere au pair's Nu nog een Sky Dive-je er bij en dan. ...
Geniet er nog lekker van die laatse maanden!
Dikke knuffel van mij !

Marijke

Hee rosie, wat een super leuke blog! Ik hoop dat je nog veel meer leuke dingen gaat doen en daar natuurlijk (zoals altijd) een leuke blog over schrijft. ;-) dikke knuffel Smarijkie <3

Maria Giokaris

Lieve Roos,

Lees eigenlijk nu pas een van je blogs! Wat zit jij een gave wereld zeg! Ziet er allemaal erg gaaf uit. Geniet nog van de laatste maanden in Nieuw Zeeland.
Groetjes uit Athene xx

Tante Guda

Lieve Roos, wat weer een leuk verhaal, je maakt veel leuke dingen mee. Het is wel een reis die je nooit meer vergeet! Nog veel plezier. Groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active