Au Pair in Nieuw-Zeeland

Eerste week als Au Pair

Hello!

Mijn eerst week als Au Pair zit er al weer op en het is gelukkig allemaal goed verlopen! Mijn gemiddelde dag ziet er ongeveer zo uit:

7.00 uur: Kids wakker maken, en zoals mijn hostmom zegt: ‘Just make sure they’re moving.’
Ze kunnen zichzelf al aankleden en hun bedden opmaken. Ik ruim ondertussen de vaatwasser uit en maak hun lunchboxes klaar. De kinderen ontbijten en ik help ze een beetje met spullen opruimen. Daarna poetsen ze hun tanden (na 3x vragen dan) en doen ze hun schoenen aan. Hierna hebben ze nog wat vrije tijd om te spelen.
8.15 uur: Ik breng de kinderen met de auto naar school. Meestal breng ik ze ook naar hun klas toe.
9.00 uur: Ik ben weer thuis en heb eindelijk tijd om rustig te ontbijten! Hierna ruim ik de keuken op, stofzuig ik de woonkamer en zorg ik dat alles er weer een beetje netjes uitziet. Daarna draai ik vaak een was en als die uit de droger komt vouw ik alles op. Hierna heb ik vrije tijd en kan ik doen wat ik wil.
14.40 uur: Ik haal de kinderen op van school. Soms haal ik ze op uit de klas en soms staan ze bij de bus stop, zodat we meteen door kunnen naar huis.
15.15 uur: We zijn weer thuis. De kinderen halen hun lunchbox uit hun schooltas zodat ik die kan schoonmaken. Daarna hebben de kinderen ‘afternoon tea’. Dit houdt eigenlijk gewoon in dat ze wat eten en drinken na schooltijd. Als ze geen after school activities hebben kijken ze meestal een film of we doen een spelletje.
17.30 uur: Ik begin met het maken van het avondeten.
18.30 uur: Avondeten en mijn werkdag zit erop!

Vorige week maandag was mijn eerste werkdag. Ik hoefde deze week nog niet alleen naar school te rijden. Elke dag ging er iemand met mij mee zodat ik kon wennen aan het links rijden. Ik begon om 7 uur en de kinderen waren gelukkig al wakker. Ze hielpen mij een beetje door aan te wijzen wat ze normaal gesproken in hun lunchbox deden. Ook vertelden ze mij wat ze op hun sandwich wilden. Tot nu toe een standaard recept want ze willen elke dag hetzelfde haha, de een honing en de ander nutella. Toen heeft mijn hostmom me uitgelegd hoe de oven werkte, want ik moest die avond een ‘roast chicken’ maken. Daarna zijn we naar school gereden wat best goed ging! Het enige probleem is dat er heel weinig parkeerplekken zijn bij de school. Gelukkig is er een straatje verderop veel meer plek dus daar ga ik nu vaak heen om te parkeren. Toen ik weer thuis was heb ik de nodige klusjes gedaan. En daarna had ik vrije tijd! Dat was deze week heel raar omdat ik eigenlijk niet zo goed wist wat ik moest doen. Ik ken nog bijna niemand hier, en als je ergens heen wilt moet je meestal met de auto of bus. Helaas heeft de auto geen navigatie dus dat leek me nog niet zo’n goed plan. En ik had geen idee hoe de bus hier werkt en ook geen buskaart… Maar goed ik heb mezelf wel vermaakt haha, het was ook wel fijn om even bij te komen van alle nieuwe indrukken. De kinderen werden die middag thuis afgezet door de vader van een vriendinnetje. Ze namen even wat te eten en toen wilden ze een film kijken. Prima… tot dat de wifi uitviel en de film het niet meer deed. Dat was natuurlijk een drama. Toen ik voorstelde om een spelletje te gaan spelen keken ze me nogal raar aan, maar toen ik eenmaal een spelletje in mijn handen had waren ze super enthousiast. De één was nog fanatieker dan de ander haha. Maar goed achteraf dat de wifi was uitgevallen want dan doen ze tenminste iets anders dan tv kijken. Hierna hebben we nog een kietelgevecht gehad wat super grappig was. ’s Avonds heb ik de Roast Chicken gemaakt wat gelukkig niet zo moeilijk was! Daarna ben ik vroeg gaan slapen omdat ik echt heel moe was.

Dinsdag begon weer met dezelfde ochtendroutine. Daarna ben ik naar schoolgereden met de oma van de kids. Zij was vroeger rij instructrice dus dat was erg handig haha. Tussen de middag ben ik de omgeving een beetje gaan verkennen. Ik ben naar het park gelopen en heb ik daar een boek gelezen. Het was best wel lekker weer, en dat terwijl het winter is hier! Het weer wisselt helaas wel heel snel, het kan zo ook weer gaan regenen. ’s Avond gingen de kids naar hun vader toe en heb ik met mijn hostparents Indiaas eten bestelt. Butter chicken met rijst en 2 soorten brood. Ik had het nog nooit eerder gehad maar het was heel lekker!

Woensdag kon ik lekker uitslapen. Dit kan eigenlijk elke woensdag omdat de kinderen dinsdagavond tot woensdagochtend bij hun vader zijn, en hij hen dan naar school brengt. Dus dat is heel fijn! Uit school heb ik Rocco geholpen met zijn huiswerk. Hij moest een quiz maken over de Olympische Spelen. Hij vond het best leuk en toen het eindelijk klaar was wilde hij graag dat ik zijn quiz ging maken. Dat wilde ik natuurlijk wel, maar toen klikte hij ergens op en was alles weg!! Niet opgeslagen dus… neeeeeee. Toen was hij nogal verdrietig en hij wilde de quiz niet opnieuw maken. Dus toen ging hij maar spelletjes op zijn computer spelen. Even later toen hij het huiswerk fiasco alweer was vergeten wilde hij graag dat ik op zijn segway ging rijden. Ahhh best eng eigenlijk haha! Maar inmiddels kan ik het al wat beter.

Donderdag ben ik naar een klein supermarktje hier in de buurt gelopen om een buskaart te kopen. Dit is een soort OV-kaart waar je geld op kan zetten. ’s Middags heb ik Rocco weer geholpen met zijn huiswerk, deze keer moest hij letters uit tijdschriften knippen en daarmee woorden vormen. En weer was er een klein probleempje, namelijk dat we geen tijdschriften hadden. Er lagen er een paar in de woonkamer maar we wisten niet zeker of we daar in mochten gaan knippen. Dat was natuurlijk ook een drama want nu kon hij zijn huiswerk niet maken en het moest het aan de juf laten zien, dus hij ging huilend naar zijn kamer. Na even gepraat te hebben ging het wel wat beter en hebben we afgesproken het huiswerk ’s avonds te maken. Toen hebben we een film gekeken, over the hedge, wat me deed denken aan mijn kleine zusje Marijke die deze film geweldig vindt haha! Na de film zijn we naar Lila Rouge’s dance class geweest. Gelukkig hoefde ik niet te rijden want het was donker, het regende super hard en we moesten over de snelweg. Ze ging oefenen voor een dansoptreden dus het was heel leuk om even te kunnen kijken.

Vrijdag was er een klein misverstand. Mijn hostdad dacht dat de opa van de kids ze naar school zou brengen, dus hij ging nietsvermoedend naar zijn werk. Maar het bleek dus dat hij zelf de kinderen zou brengen. Dus hij belde me dat het heel erg stom van hem was en dat hij wel een uber kon bestellen. Ik heb toen aangeboden om de kinderen alleen naar school te brengen en op te halen. Ik had in principe de hele week al gereden met iemand naast me dus nu kon ik het wel alleen :) en het ging gelukkig goed! Vrijdagavond heb ik ook de andere 2 jongens voor het eerst ontmoet, Harrison en Gabe. Zij bleven hier het hele weekend en gelukkig zijn het hele lieve jongens! Die avond hebben we ook nog in de spa pool gezeten, een soort jacuzzi in de tuin, heel erg chill :)

Zaterdag was de laatste voetbalwedstrijd van Lila Rouge, dus daar gingen we heen met de hele familie. ’s Middags had ze haar verjaardagsfeestje dus was het hier een drukke bende! Er waren sowieso al 4 kids en nu kwamen er nog 4 bij, en ze bleven ook nog eens allemaal slapen. Maar het was wel erg gezellig haha. Af en toe hebben de kids wel de neiging om steeds commentaar op elkaar te geven en elkaar te irriteren, dus dat is wel echt vervelend. Maarja het zijn nou eenmaal kinderen dus dat hoort er gewoon bij denk ik. Deze week hadden we veel problemen met de wifi. Hij stopte op donderdag opeens en toen hadden we geen wifi meer. Dus mijn hostparents elke keer bellen naar vodafone, maar ze deden steeds heel vaag en zeiden dat ze het account niet konden vinden. Heel raar allemaal en de wifi heeft er echt 3 of 4 dagen uitgelegen dus ik kon ook helemaal geen contact zoeken met thuis. Uiteindelijk kwamen we er dan eindelijk achter, we waren helemaal niet aangesloten bij vodafone! Hoe gênant haha, ze hadden gewoon een rekening gemist van degene waar ze wel bij aangesloten zijn en nu is alles weer gefixt.


Zondag heb ik een beetje uitgeslapen en gewacht tot alle kids van het verjaardagsfeestje weer naar huis waren. Daarna zijn we met z’n allen naar Mission Bay geweest, een strand hier dichtbij, echt heel erg mooi! Het lijkt net vakantie als je daar bent, heel blauw water en het zonnetje scheen gelukkig ook. We hebben daar ook frozen yoghurt gehaald. Je kon zoveel smaken kiezen als je wilde en er daarna allerlei toppings opdoen wat bestond uit snoep haha, heel veel snoep. Het was wel erg lekker. Daarna zijn we naar britomart geweest, een plek waar allerlei luxe winkels zijn. En daar hebben we nog meer gegeten :D op het plein daar kon je als je naar beneden keek door bepaald glas de treinen zien, dat was heel grappig. Daarna hebben we nog wat boodschappen gedaan en een barbecue gehad bij de opa en oma.

Al met al dus een leuke en drukke week! Voor deze komende week ben ik van plan af te spreken met andere au pairs, dus ook erg leuk :) Ik begin al steeds meer gewend te raken hier dus dat is fijn. Het is wel een lange blog geworden… oeps haha. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen! Laat vooral even een reactie achter :D ik zal mijn blog niet elke keer op Facebook plaatsen dus als je mijn blog wilt volgen vul dan even je e-mailadres in aan de rechterkant.

Heel veel groetjes uit Nieuw-Zeeland!

Xxx Roos

Reacties

Reacties

Papa

Super gaaf Roos. Lachen zeg al dat drukke gedoe om je heen!

Lidia

Hoi Roos,
Wat een leuke nieuwe ervaringen allemaal. En natuurlijk red jij het alleen in de auto de kinderen naar school brengen! Toppie!
Je moet wel vroeg op zeg als je om 7 uur paraat moet staan.
Nu nog even je draai vinden en dan ga je helemaal lekker.
Veel plezier.
Groetjes.

Marijke

Hee Roos,

Marijke

Super leuk verhaal! Leuk dat hun ook die film hebben gezien haha!

Tante Guda

Wat weer een gezellig verhaal. Goed dat je veel vrije tijd hebt, want om zo'n lang stuk schrijven kost ook veel tijd!
Als je straks alle door jou geschreven stukken achter elkaar zet, heb je een spannend boek! Het lijkt me wel een leuke familie en ik denk dat ze wel blij zijn met jou als au-pair.
Lieve groet van ons

Mamma Mariette

Weer een mooi verhaal, Roos. Ik zie het al helemaal voor me. Knap hoe je het allemaal zo snel oppakt. Veel liefs en groetjes aan je nieuwe familie.

Astrid de Gunst

Ha Roos
Wat een mooie verhalen, ik blijf je graag volgen en ben benieuwd naar het volgende verhaal. Succes met alles en geniet er van!
Hartelijke groeten
Astrid

Annemieke

Hee Roos, wat een belevenissen allemaal! Fijn dat je eerste week zo goed ging! Ben nu al benieuwd naar je volgende blog hihi :) Groetjes aan de big happy family!
En een dikke knuffel voor jou xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active