Au Pair in Nieuw-Zeeland

School holidays!

Hee allemaal!

Daar ben ik eindelijk weer. Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste blog, dus hierbij weer een nieuwe! De afgelopen 2 weken hadden de kids schoolvakantie. De eerste week had ik alle 4 de kinderen en de tweede week 2 kinderen. We hebben heel veel leuke dingen gedaan :) Ik heb aan de hostparents gevraagd of ze het goed vinden dat ik hier foto’s post van de kinderen en dat was gelukkig geen probleem!

Op maandag ben ik met de kinderen naar Jump! geweest. Dit is een indoor trampoline park. Mijn host mom vroeg of ik ook wilde jumpen. Ja natuurlijk! :D Het was heel erg leuk en de kids wilden mij al hun trucjes laten zien, ik hoorde constant ‘Roos look at me, look what I can do’. Heel schattig :) De oudste is heel goed in dit soort dingen en probeerde mij ook bepaalde dingen te leren. Zo was er een muur waar je tegen aan moet staan, en dan moet je recht achteruit vallen op een trampoline waardoor je als het ware terug ‘bounced’ en tegen de muur aan kan lopen. Dood eng, maar wel heel leuk om te proberen! Ik heb die dag heel wat handstanden, radslagen en salto’s gemaakt. De volgende dag had ik ontzettende spierpijn maar het was het zeker waard :) Op de terugweg naar huis zeiden de kids: ‘Thank you so much for taking us here Roos!’ Ahhw dat vond ik wel heel lief :) En ik merkte ook dat het goed is om wat leuks met elkaar te doen, eens wat anders dan de standaard school routine.



Op dinsdag hadden we een beetje een chill dag. Ik heb met Lila Rouge monster cookies gebakken (zie foto). Verder hebben we veel spelletjes gedaan. De kids hebben een spelletje ontdekt dat ‘Spyfall’ heet. Hierbij heeft iedereen zijn telefoon of iPad nodig. Iedere speler krijgt een locatie te zien, zoals een school, bank of space station. Een iemand krijgt geen locatie te zien en is de spy. Het doel van het spel is om door elkaar vragen te stellen te raden wie de ‘spy’ is. Dit is heel grappig omdat het soms heel duidelijk is dat iemand de locatie niet weet en dus de spy is! Een heel leuk spel waar we ons wel mee vermaakt hebben. Ook hebben we nog een aantal bordspelletjes gespeeld.

Op woensdag ben ik met Rocco, Harrison en Gabe naar de Auckland Zoo geweest. Lila ging met haar vader naar een dansshow, wat nog een cadeautje voor haar verjaardag was, dus die kon helaas niet mee. Dus ik ging met de 3 jongens op stap. Het was helaas een beetje regenachtig die dag, maar alsnog hebben we het heel leuk gehad! We hebben verschillende shows bekeken, zoals de olifanten, pinguïns, tasmanian devil en mega turtles. Het was niet altijd makkelijk omdat de jongens nogal vaak aan het discussiëren waren over wat we gingen bekijken. Ook de regen leidde tot wat geklaag en de jongste twee wilden na een uurtje opeens al naar huis… Dat ging dus even niet door. Gelukkig waren ze later blij dat we gebleven waren en we hebben bijna alles in de dierentuin gezien! Ik heb hier ook voor het eerst een echte Kiwi vogel gezien, heel gaaf.

Helaas was Lila er niet bij en die staat dus ook niet op de foto's. Hierbij nog een foto van haar vlak voor haar dansoptreden (wat heel leuk was!) en de prachtige cupcakes die we samen hebben gebakken:

Op donderdag stond er ook weer iets leuks op de planning, namelijk Rainbow’s end! Dit is het enige attractiepark in Nieuw-Zeeland. Ik zou hier met de 4 kids heen gaan die echt dolenthousiast waren. Wat de kinderen niet wisten was dat Cam, de vader van Harry & Gabe, een dag vrij had genomen van zijn werk en ook mee zou gaan als verassing. Toen ik met de kids aankwam bij de ingang en Cam daar stond konden ze hun ogen niet geloven, zo leuk om te zien haha! We hadden echt geluk die dag omdat het weer echt super was, de zon scheen volop en er waren bijna geen rijen. We konden overal dus wel een paar keer in en zijn in alle attracties geweest. Ik ben zelfs nog met mijn hostdad in een super enge attractie geweest die 360 graden rond gaat, waarbij je ondersteboven in de lucht blijft hangen. Best wel eng maar heel cool :)

Op vrijdag ben ik met de kids naar de movies geweest. Ze mochten bij de supermarkt allemaal wat lekkers uitkiezen en daarna gingen we naar ‘the secret life of pets’. Een hele grappige film en het was erg gezellig. In de middag heb ik met Lila chocolate chip cookies gebakken. Helaas gingen Harry en Gabe toen weer naar hun moeder.

Op zaterdag ben ik naar Rangitoto Island geweest met een aantal andere au pairs, 1 Amerikaanse, 2 Nederlandse en 3 Duitse. Die ochtend werd ik wakker van regen en onweer, dus ik baalde ontzettend. Op het eiland is het namelijk nogal verlaten en er zijn geen winkels en niet veel plekken om te schuilen. Toen we eenmaal bij de ferry waren was het weer gelukkig al een stuk opgeknapt! Op het eiland zijn we helemaal naar boven gelopen, wat nog een aardig zware hike was. Onderweg kwamen we lava caves tegen waar je door heen kon lopen/kruipen. Wel keihard mijn hoofd gestoten natuurlijk haha… Eenmaal op de top van de vulkaan was het uitzicht super mooi! Daar hebben we wat foto’s genomen en geluncht. Daarna zijn we weer naar beneden gelopen en gewacht op de ferry terug naar Auckland. Eenmaal terug in Auckland zijn we nog wat gaan drinken in een Irish Pub en daarna zijn we allemaal moe maar voldaan naar huis gegaan.

Op zondag zouden we naar Piha beach gaan maar helaas was het weer echt heel slecht. Omdat de weg naar het strand toe best wel gevaarlijk is, en al helemaal met zoveel regen, hebben we besloten niet te gaan. Omdat mijn hostparents een weekendje weg waren heb ik de meiden die mee zouden gaan naar het strand uitgenodigd om film te kijken bij mij thuis. Mijn hostparents vonden dit gelukkig geen probleem en zeiden zelfs van tevoren dat ik een feestje kon geven, super lief! We hebben veel gekletst en uiteindelijk niet zo heel veel van de film gezien, maar het was wel erg gezellig haha :)

De week daarna werkte ik alleen maandag, dinsdag en woensdag. We zijn naar de speeltuin geweest en hebben thuis veel spelletjes gespeeld. Ook wilde Lila graag mijn make-up doen. Ik moest mijn ogen de hele tijd dichthouden. Het werd uiteindelijk een heel extreme look met grijze oogschaduw en donkerrode lipstick… Heel hilarisch, ik heb het er daarna maar snel afgehaald voordat mensen zich dood zouden schrikken. Ik mocht daarna haar make-up doen wat ze gelukkig erg mooi vond :)

Helaas had Lila deze week een oorinfectie opgelopen, doordat ze net gaatjes heeft laten prikken, dus die moest rustig aan doen en veel medicijnen slikken. Rocco wilde graag gaan schilderen en kwam even later terug met een mooi schilderij voor zijn zus met daarop ‘Hope you feel better soon’. Heel erg lief van hem!:) Lila en ik hebben ook nog wat mooie schilderijen gemaakt.

Op woensdag had Lila een playdate en was ik alleen met Rocco thuis. Een vriendin van de familie maakt hele mooie figuren van fondant dus we hebben cupcakes gebakken en deze versierd met deze figuren. Het was heel gezellig en ik was erg blij dat Rocco lief was en hij had het erg naar zijn zin. Hij was erg trots op de cupcakes en ze smaakten ook super :)

Het was erg fijn om deze vakantie zoveel leuke dingen te doen met de kids. Ik merk ook dat de sfeer daar beter van wordt en dat we elkaar wat beter leren kennen door zoveel dingen samen te doen.
Morgen is het weer maandag en begint de normale school routine weer. Ook wel weer fijn, want dan zijn ze op school en heb ik wat meer tijd voor mezelf.

In de afgelopen weekenden heb ik ook heel wat dingen gedaan, dus daarover waarschijnlijk meer in de volgende blog :)

Groetjes uit Nieuw-Zeeland!

xxx

Reacties

Reacties

Mamma

Lieve Roos,

Weer een prachtig verhaal van je. En superleuke en mooie foto's!
Je bent nu 7 weken in Nieuw Zeeland en zo te zien helemaal ingeburgerd in je hostgezin.
Het wordt bij jou nu voorjaar en hopelijk beter weer.
Veel liefs van je mamma

Lidia

Hoi Roos.
Wat een ontzettend leuk verhaal weer. Fijn om het merken dat de sfeer nu beter wordt. Wat een mooie indrukken krijg je zo door veel te ondernemen.
Leuke foto's heb je gemaakt.
Groetjes van ons.

Smeukel

Hee Roos,
Wat een leuke dingen maak je mee zeg!! Super leuke foto's, de kids zijn erg blij met je zo te zien.(had ook niet anders verwacht)
Hopelijk wordt het weer daar ook snel wat zonniger!

Veel liefs, Annemieke

Pappa Henk

Hoi lieve Roos,
Mooi om te lezen dat het allemaal zo goed gaat! En erg mooie plaatjes dus je fototoestel bevalt zeker wel goed ?
Gelukkig is de egel op de cupcake ook goed gelukt, want egels maken... ja dat valt toch niet mee :D

Tante Guda

Hoi Roos,
Wij waren op vakantie in Portugal, daarom ben ik wat laat met mijn reactie, maar het was weer een mooi verhaal.
Leuk om te horen, hoe de kinderen daar spelen en zich vermaken, toch weer iets anders dan in Nederland.
Veel liefs van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active