Au Pair in Nieuw-Zeeland

Weekends

Hoi allemaal!

In de afgelopen weekenden heb ik al heel wat dingen gedaan hier in Nieuw-Zeeland. Het is hier nu lente en het weer wordt steeds beter. Helaas regent het ook nog af en toe, maar als de zon eenmaal schijnt is het gelijk super warm. Het weer veranderd wel vaak onverwachts… er zijn hier echt 4 seizoenen in een dag! Hierbij een aantal dingen die ik de afgelopen tijd heb gedaan.

Auckland Museum
Op een regenachtige dag besloot ik met een andere Nederlandse Au Pair naar het Auckland museum te gaan. Omdat we inwoner zijn van Auckland konden we hier gratis heen, joehoe! Het was een aardig groot museum en er was heel veel te zien. Veel over de Maori cultuur, maar ook over de vele vulkanen hier. Blijkbaar woon ik hier in Auckland op 48 vulkanen…. ehh. Ook was er een huisje nagemaakt waarin je kon meemaken hoe een aardbeving voelde. Het was heel interessant! Hier hebben we heel wat uurtjes doorgebracht en daarna zijn we in de stad nog een lekkere smoothie gaan drinken.

Mount Eden
Hier was ik al eerder geweest, maar ik ben nog een keer gegaan met 2 Nederlandse Au Pairs. Het was helaas regenachtig en mistig dus je kon niet zo heel veel zien. Maar alsnog was het heel mooi! En we hebben even een foto gemaakt met de Nederlandse vlag. Daarna zijn we naar een restaurantje gelopen en hebben we warme chocolademelk gedronken.

Hobbiton
Vrijdag 7 oktober hadden we een tripje naar Hobbiton gepland! We gingen met z’n achten, dus we hadden een auto gehuurd bij Jucy. Om 8 uur ’s ochtends konden we de auto ophalen en kon de roadtrip naar Hobbiton beginnen. Het was ongeveer 2,5 uur rijden en onderweg kon ik heel veel zien van de mooie omgeving. Er zijn zoveel bergen en alles is zo groen, en er zijn heel veel teletubbie heuvels! Om 11.45 startte onze tour. We werden met een bus naar de film set gebracht. Helaas regende het echt keihard… gelukkig konden we paraplu’s lenen voor tijdens de tour. Omdat de paraplu’s zo groot waren was het lastig om alles goed te zien en foto’s te maken en ook kon ik de tourguide bijna niet horen. Het was wel echt heel mooi en leuk om alle hobbit huisjes te zien. Gelukkig stopte het op een gegeven moment met regenen en brak de zon door! Toen was alles nog wel 10x mooier! De tour guide vertelde veel leuke feitjes over de film set en hoe de films zijn gemaakt. Aan het einde kregen we allemaal een drankje in ‘the Green Dragon’. Je mocht kiezen uit 4 drankjes en er werd vertelt dat deze drankjes exclusief hier verkrijgbaar waren, dus alleen op de hobbiton movie set en nergens anders in de wereld. Het was een super dag en een hele ervaring!


Wairere Falls
Omdat we na hobbiton nog tijd over hadden besloten we naar de Wairere falls te gaan, een half uurtje rijden vanaf de film set. Om bij het lookout point te komen moesten we 45 minuten naar boven hiken. Onze outfits waren alleen niet echt afgestemd op een hike en geen van ons droeg hike schoenen. Door de regen die dag was het echt extreem modderig en dood eng! Ik ben wel een paar keer weg geslipt. Bij het look out point konden we de waterval gelukkig heel goed zijn en het was ontzettend mooi! We zijn terug gereden via Hamilton en daar hebben we lekker gegeten. Uiteindelijk waren we rond 22.15 terug in Auckland city en toen moest iedereen nog terug naar zijn huis. Helaas bleek mijn bus niet te stoppen in Waterview, waar ik woon, dus moest ik ergens anders uitstappen. Vanaf daar was het nog een half uur lopen naar mijn huis en het was al 23.00 ’s avonds. Ik heb mijn hostparents dus maar een berichtje gestuurd of ze mij misschien op wilden halen, maar als het niet kon dat geen probleem was en dat ik dan zou lopen. Blijkbaar lagen ze al in bed en is mijn hostdad uit bed gestapt om mij op te halen, echt super lief!! Ik heb het zeker wel getroffen met mijn hostfamily. Ik voelde me wel erg schuldig maar ze vonden het niet erg en waren blij dat ik ze een berichtje gestuurd had :)

Waiheke Island
Hier zijn we ook een dagje heen gegaan, je kunt op dit eiland alleen komen met de Ferry. Op Waiheke island hebben we gekajakt! We waren de eersten van het seizoen dus dat was wel bijzonder :) We kregen eerst een hele uitleg hoe we moesten varen en hoe we rekening moesten houden met de wind, voor de veiligheid. Wel belangrijk want we waren in het zelfde gebied als waar de ferry’s aankomen en vertrekken, wat soms voor hoge golven zorgt. Het was super leuk om te doen! In het begin was ik nog niet zo snel maar toen ik eenmaal de techniek doorhad ging ik steeds sneller en sneller. Verder zijn we deze dag naar een plaatsje gewandeld en we hebben met de bus verschillende strandjes bezocht. Het weer was ook super dus het was zeker een geslaagde dag :)

Lake Taupo
Een paar weken geleden zijn we met z’n 5en een weekendje naar Lake Taupo gegaan. We hadden een auto gehuurd en een hostel geboekt. Het was labour weekend dus ze hadden van zaterdag tot maandag, een extra lang weekend! We zijn op zaterdag vertrokken en het was zo’n 4 uur rijden. We zijn op die dag naar ‘the Craters of the moon’ geweest, een soort park met geothermische activiteit. Je zag allerlei kraters waar stoom uit kwam. Ik vond het wel bijzonder omdat het de eerste keer was dat ik zo iets zag, maar ik denk dat het in Rotorua nog veel mooier is. Daarna zijn we naar de Huka falls gereden, een hele mooi waterval met lichtblauw water! Hierna zijn we naar het hostel gereden. Het was een backpackers hostel en het lag boven een Irish pub. Dit betekende we ’s nachts gezellig keiharde muziek hoorden waarvan zelfs onze bedden trilden, haha! We kregen wel gratis oordopjes aangeboden maar dat hielp natuurlijk niet echt. Na alles uitgepakt te hebben zijn we boodschappen gaan doen in de supermarkt en hebben we lekkere pasta gemaakt. Dit hebben we opgegeten op het dakterras, heel gezellig! ’s Avonds hebben we nog de rugby wedstrijd van de All Blacks gekeken in de Irish pub, en natuurlijk hadden ze gewonnen :D

Zondag zijn we naar de Aratiatia rapids gegaan, we wilden namelijk kijken naar de dam die open ging en de rivier vulde met water. Was heel leuk om te zien. We zijn nog naar een look-out point gelopen en daarna zijn we naar bepaalde hot pools gegaan. Dit was heel bijzonder omdat het natuurlijke thermal pools zijn, gewoon in de natuur maar wel super warm! Het leek net een jacuzzi. Later die dag zijn we met de auto helemaal om het meer (Lake Taupo) gereden.

De laatste dag zijn we naar een aantal strandjes geweest in de buurt, zoals 4-mile bay. We zijn daarna richting Rotorua gereden, naar Waimangu Volcanic Valley. Dit was een supermooi park met vulkanische activiteit. Je moest er wel aardig wat voor betalen en dan kon je er doorheen lopen (zo’n 2 uur). Wij hebben de hike optie er nog bijgenomen dus duurde het wat langer. Er waren allerlei kraters en geisers en een heel mooi helder blauw kratermeer! Hierna was het al eind van de middag en zijn we doorgereden naar Tauranga waar we Fish and Chips hebben gegeten. Het was een super geslaagde Roadtrip!

Piha & Karekare beach
Afgelopen zondag zijn we naar Piha geweest, waar een strand is met mega veel golven. Dit is een heel goed strand om te gaan surfen. Het is wel een heel gevaarlijk strand dus we zijn maar niet gaan zwemmen! De dag begon ook helaas met regen maar later werd het gelukkig zonnig. Op Piha waren we snel uitgekeken dus zijn we doorgereden naar Karekare. Hier hebben we lekker over het strand gelopen, foto’s gemaakt en handstanden en radslagen geoefend, haha! Daarna zijn we doorgereden naar de Fairy Falls. Hier hebben we een hike gedaan. De heenweg was alleen maar naar beneden, dus redelijk makkelijk, maar de terugweg was echt heel zwaar omdat we superveel trappen op moesten! Er kwam geen einde aan. Op de terugweg hebben we pizza gegeten en daarna zijn we weer naar huis gegaan.

Zo dat was even wat over mijn weekenden hier! Er staan nog heel veel leuke dingen op de planning, zoals volgend weekend naar Rotorua, het weekend daarna de Tongariro crossing en de week daarna naar het concert van Coldplay! :D Met de familie en de kinderen gaat het ook allemaal erg goed. Ook heb ik een abonnement op de sportschool genomen waar ik nu bijna elke dag wel te vinden ben. Ik heb een schema gekregen van een trainer en daarnaast doe ik groepslessen zoals Pilates, Zumba en Kickboksen! Echt heel leuk om te doen en ook wel fijn om weer wat meer te bewegen.

Elke keer als ik langs de brievenbus loop kijk ik stiekem of er post is voor mij. Dat was een hele tijd helaas niet het geval, maar deze week had ik geluk want er lag een kaart van tante Lidia in de bus, echt heel lief! Dankjewel daarvoor :) En deze week heb ik ook een pakketje gekregen van thuis, met stroopwafels, heel veel hagelslag en allemaal lekkere dingen voor Sinterklaas. Er waren zelfs chocoladeletters voor de hele familie, dus de kinderen kunnen nu al niet wachten tot 5 december!

Het weer wordt hier steeds beter omdat het bijna zomer is, heel fijn! Wel raar om dit weer te hebben in november, en straks ook kerstmis met zon en zee. Maar ik vind het wel erg leuk om dat ook een keer mee te maken :) Dat was het wel weer, tot de volgende keer!


xxx Roos

Reacties

Reacties

Jan Morsink

Dag Roos, wat een prachtige beschrijving van een nog mooiere omgeving, Taupo, Roturura, het museum met het "aarbevingshuis". Mede door jouw beschrijving komen mijn herinneringen weer boven. Tauranga was voor ons toen het begin.
Wat geweldig dat je zo NZ kunt ervaren en dat je zulke geweldige hostparents hebt. Maar ja, wat je geeft krijg je ook weer terug.
Veel plezier en veel ervaring toegewenst.
Jan M.

Lidia

Hoi Roos,
Wat een mooie ervaringen maak je mee. Het is een schitterend land, dat wij vanuit Nederland door jouw mooie foto's te zien krijgen. Dank je wel daarvoor.
Hebben jullie ook nog in de hot Pools gelegen? En kon je zwemmen in het helderblauwe water? Of is dat te koud?
Vanavond vieren we Sint Maarten. Ik heb wat lampionnetjes onder de carport gehangen. Gezellig.
Groetjes van ons allemaal uit Uitgeest

Mamma

Hoi lieve Roos,
Wat leuk schrijf je al je belevenissen. En veel al meegemaakt en mooie vooruitzichten. Ik ben benieuwd wat jouw familie van het Sinterklaasfeestje vindt.
Tot vanavond op de Skype. Liefs van mamma

Marijke

Hee Rosie,
Wat een super leuke blog weer! :)Vanavond gaan we Skypen!! Ik heb er heel veel zin in om jouw schattige gezichtje weer te zien

Tante Guda

Hoi Roos, we hebben weer genoten van je verhaal, want ook ome Peter vindt het leuk om te lezen. Het lijkt wel een grote vakantie met alles wat je ziet en meemaakt, maar je zult ook wel vaak in het gezin helpen en met de kinderen bezig zijn. Lieve groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active