Au Pair in Nieuw-Zeeland

Cupcakes & Chaos

Hoi allemaal!

Daar ben ik eindelijk weer. Het is alweer een tijdje terug dat ik voor het laatst wat heb geschreven, maar bij deze weer een nieuwe blog! Dit is alweer mijn 4e week in Nieuw-Zeeland. Ondanks dat sommige dingen steeds meer een routine worden heb ik ook weer veel nieuwe dingen meegemaakt.

Mijn eerste twee weekenden hier heb ik met mijn hostfamily doorgebracht. Ontzettend leuk en gezellig, maar in de weekenden wil ik natuurlijk ook zoveel mogelijk zien van de omgeving en een beetje een sociaal leven opbouwen. Zaterdag 3 september had ik afgesproken met een Nederlandse Au Pair die ik had leren kennen tijdens de au pair workshop in Venray. Omdat we niet heel dichtbij elkaar wonen hadden we afgesproken in Auckland city. We hebben een wandelingetje gemaakt langs de haven en daarna geluncht. Toen we een beetje uitgekeken waren in de stad hebben we koffie gehaald en de bus gepakt naar Mount Eden, waar we de heuvel hebben beklimt en vanaf daar had je echt een super mooi uitzicht! Helaas was het weer niet heel goed, het regende een beetje en het was mistig. Even later hebben we de bus terug gepakt naar de stad, daar wat gegeten en naar de bios gegaan. We hebben de film ‘Bad moms’ gekeken, wat echt een hele grappig film was.

De volgende dag appte dezelfde Au Pair of ik met hun groep mee wilde naar het Cornwall Park. Ik had verder nog niks gepland dus ik dacht, waarom niet :D dus snel mijn ontbijt opgegeten en de bus gepakt naar Auckland City. Vanuit daar gingen we met de trein naar Remuera en vervolgens moesten we nog een heel stuk lopen. Het probleem was dat we eigenlijk niet wisten welke kant op. Uiteindelijk kwam er een vrouw naar ons toe die ons spontaan even kwam helpen (waarschijnlijk zagen we er heel verdwaald uit) en ze zei dat we door een sportveld moesten lopen. Gelukkig hebben we het toen wel gevonden maar het was wel iets van 40 minuten lopen. Eenmaal in het park was ongeveer de hele groep er al. Ze waren heel aardig! We waren met 7 meiden en 1 jongen. Allemaal Duits, behalve ik en de andere Nederlandse Au Pair. We hebben rondgelopen in het park en One Tree Hill beklommen, wat blijkbaar een dode vulkaankegel is. Hier kwam ik pas later achter haha, maar het was heel mooi! Weer hadden we echt een geweldig uitzicht. Toen we weer beneden waren begon het helaas te regenen, waarna we hebben besloten om met een deel van de groep naar het huis te gaan van één van de Au Pairs. Dit was in Swanson, wat echt totaal aan de andere kant lag van waar we waren. Gelukkig hadden we een auto en hoefden we niet met de trein. Het huis lag echt in the middle of nowhere! Het was wel grappig om te zien hoe andere au pairs leven, zo verschillend van waar ik woon. ’s Avonds hebben ze ons afgezet bij het treinstation en zijn we met de trein naar huis gegaan. Ik moest uitstappen bij station Avondale en zou vanuit daar de bus pakken naar mijn huis. Het was alleen echt heel donker en ik kwam helemaal geen busstation tegen… Dus uiteindelijk ben ik maar naar huis gelopen en tot overmaat van ramp begon het ook nog te regenen. Oja, en ik had geen lunch en geen avondeten gehad die dag dus ik ging ook nog eens dood van de honger! Na meer dan een half uur lopen in de regen was ik dan eindelijk thuis. Mijn hostparents en opa en oma van de kids waren net klaar met avondeten. Ze verklaarden me echt voor gek dat ik het hele eind had gelopen. Ze zeiden dat het geen probleem was om mij op te halen en dat ik ze de volgende keer echt moet bellen. Wel heel lief dus haha! En ze hadden ook nog eens een bord met heerlijk eten voor mij bewaard. Dus dat heb ik lekker opgegeten terwijl ik kon opdrogen bij de openhaard. Het was in ieder geval een geslaagd en gezellig weekend!



Maandag begon weer een nieuwe werkweek! Rocco ging vandaag naar het Museum of Transport and Technology (MOTAT) met school. Uit school vroeg hij of hij een playdate mocht (dit betekent in principe gewoon met een vriendje of vriendinnetje afspreken). Dus ik even met de moeder van het meisje overlegd en het was prima, als ik hem rond 17u weer kwam ophalen. Gelijk even nummers uitgewisseld voor de zekerheid (mijn telefoon staat inmiddels vol met namen als: Maddie’s mom, Ruby’s dad..etc). Daarna heb ik met Lila Rouge boodschappen gedaan. En het scheelt dat ze al wat ouder is want ze kon mij precies laten zien waar alles stond! Nadat ik Rocco weer had opgehaald van zijn playdate heb ik avondeten gemaakt. We hebben een soort foodbox waar alle ingrediënten en recepten al bij in zitten dus dat is heel erg handig! En gelukkig vindt de familie het erg lekker, ze zeggen dat het elke keer naar een restaurant ruikt als ik kook. Dus gelukkig is het geen groot fiasco haha :D

Dinsdag ben ik naar de dansstudio van Lila Rouge gereden om de weg te oefenen. Het is namelijk best wel ingewikkeld, maar inmiddels gaat het steeds beter! Uit school ben ik met de kids naar de supermarkt en bieb geweest. Ook een vriendinnetje van Lila Rouge ging mee want ze hadden een playdate bij ons thuis. Op het pleintje voor de bieb waren een soort bankjes die je van plek kon verschuiven op een rails. Dus daar moest natuurlijk even mee gespeelt worden. Om de beurt duwen en één iemand mocht erop zitten als een koningin. Heel grappig maar ze vermaakten zich wel haha! Eenmaal thuis snel de boodschappen uitgepakt en op de fiets naar de dairy gegaan (klein supermarktje in buurt). Tenminste de kids gingen op de fiets, ik had geen fiets dus ik moest erachter aan rennen om ze bij te houden! Jeetje dat was best wel vermoeiend haha. Eenmaal daar hebben ze snoepjes uitgezocht en zijn we weer terug gegaan. Thuis gingen Lila Rouge en haar vriendinnetje cupcakes bakken. En je raadt het al… de hele keuken zat onder de poedersuiker. Zelfs de broodrooster en de prullenbak haha. Gelukkig hebben ze alles netjes opgeruimd. Om 18u werden de kids opgehaald omdat ze naar hun vader gingen. Daarna heb ik gekookt voor mij en de hostparents maar ik kreeg een berichtje dat ze bij de dokter waren voor mijn hostmom en het nog wel een paar uur kon duren… ik moest dus alvast maar gaan eten. Na het eten heb ik nog tot 22.00 gewacht maar ze waren nog steeds niet thuis dus ben ik maar gaan slapen.

Woensdag is mijn normale uitslaapdag omdat Justin (vader van Rocco en Lila) de kids dan heeft en ze ook naar school brengt. Ik werd echter om 7.55 wakker van geklop op mijn slaapkamer deur…ik schrok me dood! Ik was even bang dat ik me verslapen had. Het was Justin die zei dat hij per ongeluk 2 dingen tegelijk had gepland, hij had een belangrijke meeting dus hij kon de kids niet naar school brengen. Dus ik snel met mijn slaperige hoofd uit bed, tanden gepoetst en make-uploos de kids naar school gebracht. Daarna thuis snel even gedoucht en ontbeten en toen naar de bieb gereden om een library card aan te vragen. En gelijk even wat leuke boekjes uitgezocht. Toen ik thuiskwam kreeg ik een berichtje van mijn hostdad dat Hayley in het ziekenhuis lag en dat ze dus niet thuis waren gekomen die nacht… Phoe dat was even schrikken! Het was gelukkig niet heel ernstig, ze heeft wel een bepaalde diagnose gekregen maar ik weet niet precies wat. Dus om 16u kwamen ze eindelijk thuis met een hele lading medicijnen. Ze moet ook even een tijdje vrij nemen van haar werk omdat het nog steeds niet super gaat, dus ze is nu een aantal dagen thuis.

Afgelopen week had ik ook nog een Coffee Group van Dream Au Pair. Dit was ’s avonds en mijn hostparents stelden voor om me te brengen en te halen, super lief! Het was een gezellige avond en het was leuk om andere au pairs te spreken. Er waren ook 2 meisjes van mijn oriëntatie dus het was grappig om ze weer te spreken en te horen hoe zij het vonden bij hun hostfamily. Ook was er een Nederlands meisje die stage loopt bij Dream Au Pair dus dat was ook gezellig, helaas konden we niet echt Nederlands praten ivm de anderen. Vanavond is er weer een Coffee Group dus wie weet ga ik er nog wel een keer heen :)

Mijn blog begint een beetje lang te worden, dus waarschijnlijk zal ik de rest later deze week posten in een nieuwe blog :)

Bye!

Reacties

Reacties

Lidia

Hoi Roos,
Het blijft leuk om je verhalen te lezen. Je kan goed schrijven! Goed van je om allerlei dingen te ondernemen. Zo zie je veel en het is gezellig met anderen.
Hoe is het met je host mom?
Ik zie al helemaal een beeld voor me met al dat poedersuiker door de hele keuken ????.
Hoe werkt het met extra ruimte voor foto's? Heb je nog veel ruimte? Anders vind ik het leuk om je ruimte te schenken. Ik vind het zo leuk alle foto's en je verhalen!
Groetjes vanuit een warm Nederland (30 graden) ????

Lidia

O ja, emoticons kent ie niet. Haha. Vandaar de vraagtekens. Jammer. Hahah

Tante Guda

Gister je leuke verhaal gelezen en net zo pas nog een keer, want je hebt weer zoveel beleefd met je au-pair familie en je uitstapjes! Niet meer alleen 's avonds in donker naar huis lopen hoor Roos, maar dat zal je vader en moeder vast ook wel gezegd hebben en dan in de regen, ik zie het al helemaal voor me. Lieve groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active